Навички лічби важливо зробити універсальними, аби дитина могла співвідносити свої знання про кількість і порядок чисел з будь-якими обʼєктами, які вона бачить. Дитячий університет learning.ua з цією метою розробив спеціальний тренажер. На екрані зʼявляється малюнок, на якому зображений певний обʼєкт. Це може бути тварина, потяг, олівець - всі малюнки оформлені в стилі дитячої книги, але при цьому вони істотно відрізняються один від одного. Дитина лічить кількість обʼєктів й відповідає, скільки їх зображено на кожному малюнку, клікаючи курсором на вірну відповідь під ілюстрацією. Якщо дитина помиляється, вірна відповідь зʼявляється під малюнком. Ця вправа підходить для самостійного виконання дитиною, але батьки можуть допомогти. Тренажер допомагає закріпити знання чисел і цифр, а також розвиває асоціативний звʼязок між кількістю зображуваних предметів з цифрами, які цю кількість позначають. Завдяки цьому дитині не потрібно буде кожного разу перераховувати всі предмети по одному. Натомість вона буде бачити їхню кількість загалом.
Учень/учениця: лічить до 100 одиницями і десятками.
Учень/учениця: записує числа від 0 до 20; визначає кількість предметів у вигляді числа від 0-20 (де 0 позначає відсутність будь-яких об'єктів).
Учень/учениця: називає числа в прямому порядку при лічбі об'єктів, поєднуючи кожен об'єкт з одною і тільки одною назвою числа і назву кожного числа з одним і тільки одним об'єктом.
Учень/учениця: розуміє, що назва останнього числа показує кількість об'єктів, що підлягають рахунку, а кількість об'єктів однакова, незалежно від їх розташування або порядку, в якому вони були підраховані.
Учень/учениця: відповідає на питання «скільки?» у заданому напрямку лічби. Питання про 20 об'єктів, розташованих в лінію, прямокутну рамку або коло, або про 10 об'єктів в розсіяною конфігурацією; лічба від 1-20, лічба розкиданих об'єктів.
Учень/учениця: знає назви чисел у межах 10; визначає кількість елементів у групі; співвідносить її з відповідним числом; впізнає цифри, якими позначаються відповідні числа; називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10; лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично); відповідає на запитання: «Скільки елементів в групі?» і «Котрим за порядком є певний елемент групи у заданому напрямку лічби?» у процесі виконання практичних вправ; визначає порядкові відношення – розташування об’єктів, чисел відносно вказаного («стоїть перед», «стоїть після», «стоїть між»; «попереду», «позаду»); порівнює групи об’єктів за кількістю у них елементів способом утворення пар.
Учень/учениця: утворює число прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; позначає число відповідною цифрою.
Учень/учениця: знає склад чисел від 2 до 10.
Учень/учениця: утворює числа 11-100 з десятків та одиниць при виконанні практичних вправ (з використанням паличок, намистинок тощо); знає назви чисел 11-100; називає числа від 11 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного; називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100; утворює двоцифрове число додаванням числа 1 до попереднього числа, відніманням числа 1 від наступного числа; читає і записує числа від 1 до 100.