Міри величин є темою, яка залишається досить складною для розуміння та сприйняття дитиною. Аби краще зрозуміти їх, треба спочатку навчитись вимірювати ту чи іншу характеристику предмета завдяки іншим предметам. У ході виконання цього завдання дитина вже не просто порівнює довжину двох предметів, а ще й вимірює довший за допомогою коротших. На екрані учень бачить один досить довгий обʼєкт та кілька коротких. Виставлені в ряд, ці порівняно короткі предмети загальною довжиною дорівнюють довжині довгого. Дитина лічить, скільки потрібно коротких предметів, щоб їхня сумарна довжина зрівнялась з цієї характеристикою довгого обʼєкту. Таким чином дитина вчиться міряти характеристики предметів більш точно, беручи інший обʼєкт за взірець для порівняння. Після того, як дитина дає відповідь стосовно того, скільки необхідно коротких обʼєктів, щоб їхня загальна довжина була така ж, як у довгого, починається новий етап вправи, під час якого треба виконати аналогічну дію, але вже з іншими предметами. Ця вправа не тільки вводить учня у тему вимірів, а й допомагає пригадати правила лічби.
Учень/учениця: описує вимірювані характеристики об'єктів, таких як довжина або вага; описує декілько вимірюваних характеристик одного об'єкта.
Учень/учениця: порівнює два предмета з вимірною характеристикою загального, щоб побачити, який предмет має характеристику "більше"/"менше", і описати різницю. Наприклад, пряме порівняння висоти двох дітей і опис однієї дитини як вищої/нижчої.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.
Учень/учениця: порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок; знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр), їх скорочене позначення та співвідношення між ними; розуміє, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку; вимірює довжину предметів або відрізків; записує результати вимірювання із використанням різних одиниць (см, дм, м); будує відрізок заданої довжини.