Дитина бачить на екрані послідовність предметів, що відрізняються за формою, кольором, хоча подібні між собою за розмірами. Дитина має проаналізувати побачене, зрозуміти, як будується ця послідовність. Після цього учень обирає один із варіантів, який є єдиним вірним продовженням цієї послідовності згідно з її внутрішньої логіки. Єдиний критерій для цього вибору – форма предмету. Коли дитина приймає це рішення (незалежно від його правильності, бо у випадку помилки на екрані зʼявиться вірний варіант, і дитина продовжить вправу), малюнок змінюється, зʼявляються нові фігури, які теж різні за формою, але їхня послідовність вже інша, тож дитині знову треба аналізувати побачене. Оскільки обʼєкти відрізняються не тільки за формою, а й за кольором, дитині у ході виконання цієї вправи потрібно навчитися орієнтуватися тільки за одним критерієм, відкидаючи всі інші. Для кожного етапу цього завдання незмінним таким критерієм є лише форма.
Учень/учениця: визначає розміщення предметів у просторі і на площині, використовуючи назви форм; встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі, використовуючи такі терміни як: лівіше, правіше, вище, нижче, поруч, попереду, позаду.
Учень/учениця: вживає у мовленні відповідні назв фігур, незалежно від їх орієнтації або загального розміру.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.