Вміння аналізувати зображення та визначати послідовність за певними конкретними критеріями є дуже важливою для розвитку аналітичних здібностей дитини. Ця вправа опрацьовує такий критерій як колір. Дитина бачить перед собою на екрані послідовність простих фігур, які однакові за формою та розміром, але відрізняються одна від одної за кольором. При чому є послідовність розміщення цих фігур за даним критерієм. Мета дитини полягає у тому, щоб у ході виконання вправи вибрати, якого кольору має бути наступний предмет у цій послідовності. Обирати між двома варіантами дитина має. І у випадку вірної, і у випадку помилкової відповіді (тоді вірний варіант зʼявиться на екрані) дитина проходить на наступний етап, на якому зʼявляється послідовність інших фігур, а також і змінюються кольори, хоча принцип виконання вправи залишається тим самим. Ця вправа розвиває у дитини здатність робити логічні висновки ,будувати послідовність та аналізувати конкретний критерій для вибору.
Учень/учениця: визначає розміщення предметів у просторі і на площині, використовуючи назви форм; встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі, використовуючи такі терміни як: лівіше, правіше, вище, нижче, поруч, попереду, позаду.
Учень/учениця: вживає у мовленні відповідні назв фігур, незалежно від їх орієнтації або загального розміру.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.