Перед дитиною на екрані розміщена послідовність предметів. Вони мають однакову форму, але відрізняються за кольорами та розмірами. Дитина має зрозуміти хід цієї послідовності та вибрати, який саме елемент має її продовжити. Вибір між варіантами виконується з усією увагою. Особливість цієї вправи в тому, що предмети між собою відрізняються за двома характеристиками, але тільки одна – розмір – має бути принята до уваги, коли дитина робить свій вибір. Коли учень дає відповідь (як вірну, так і неправильну, після якої зʼявиться вірний варіант), зображення змінюється і на екрані зʼявляється нова послідовність фігур іншої форми, кольору та розміру. Але суть завдання залишається такою ж – тільки розмір є критерієм для вибору вірної фігури. Таким чином ця вправа вчить не лише доповнювати та продовжувати логічний ряд та аналізувати зображення. Разом з цим це завдання допомагає дитині навчитись використовувати у якості критерію для вибору тільки потрібну характеристику зображених предметів.
Учень/учениця: описує вимірювані характеристики об'єктів, таких як довжина або вага; описує декілько вимірюваних характеристик одного об'єкта.
Учень/учениця: визначає розміщення предметів у просторі і на площині, використовуючи назви форм; встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі, використовуючи такі терміни як: лівіше, правіше, вище, нижче, поруч, попереду, позаду.
Учень/учениця: вживає у мовленні відповідні назв фігур, незалежно від їх орієнтації або загального розміру.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.