Коли дитина вже навчилась сприймати форму та вибирати її як критерій для аналізу зображення, наступний крок – навчити дитину сортувати предмети, керуючись нею. На екрані учень бачить кілька предметів. Деякі з них однакові за формою, але здебільшого вони за цією ознакою між собою відрізняються. Під цим предметним рядом розташовані два поля, які пунктиром повторюють форму деяких із цих обʼєктів зверху. Завдання дитини полягає в тому, щоб виділити серед цих предметів ті, що підходять для пунктирних полів, після чого – відсортувати. Принцип сортування простий: у пунктирному полі мають знаходитись ті фігури, що підходять цьому полю за формою. Отже це завдання є дворівневим. Коли дитина його виконає, на екрані зʼявиться наступний етап вправи: новий ряд предметів та нові пунктирні поля знизу. Це завдання є важливим для поліпшення аналітичних здібностей дитини, а також воно є чудовим способом тренування спостережливості та уважності.
Учень/учениця: аналізує і порівнює дво-тривимірні фігури, різних розмірів і орієнтацій, використовуючи неформальну мову, щоб описати їх подібності, відмінності, деталі (наприклад, кількість сторін і вершин/кутів), та інші характеристики (наприклад, мають сторони рівної довжини).
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.
Учень/учениця: визначає кількість елементів у групі після: об’єднання груп об’єктів за спільною ознакою; вилучення із групи об’єктів частини елементів, що характеризуються певною ознакою.