На екрані учень бачить ряд різноманітних предметів. Вони відрізняються між собою за формою, кольором і розміром. Але серед них є ті, які однакові за першими двома критеріями, хоча можуть відрізнятися за третім, останнім. Мета дитини у цьому завдання полягає у тому, щоб відсортувати обʼєкти, користуючись як критеріями тільки кольору та форми. Під предметним рядом знаходиться велике пунктирне поле, яке задає форму, потрібну для пошуку серед обʼєктів зверху. Якщо раніше дитина мала у подібних завданнях використовувати тільки один критерій для аналізу, то тепер вона має вибрати не тільки ті предмети, що відповідають формі цього поля, а й до того ж однакові між собою за кольором. При цьому такі обʼєкти можуть відрізнятися розмірами, що ускладнює завдання. Після того, як учень відсортує обʼєкти (незалежно від того, наскільки правильно він це зробить), на екрані зʼявиться новий предметний ряд. Таким чином починається наступний етап вправи, який подібний до минулого за механікою, але всі складові, тобто і обʼєкти зверху, і форма пунктирного поля знизу, вже інші.
Учень/учениця: аналізує і порівнює дво-тривимірні фігури, різних розмірів і орієнтацій, використовуючи неформальну мову, щоб описати їх подібності, відмінності, деталі (наприклад, кількість сторін і вершин/кутів), та інші характеристики (наприклад, мають сторони рівної довжини).
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.
Учень/учениця: розбиває групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.
Учень/учениця: визначає кількість елементів у групі після: об’єднання груп об’єктів за спільною ознакою; вилучення із групи об’єктів частини елементів, що характеризуються певною ознакою.