Наступний крок після опанування вміння виділяти предмети за певною ознакою є вміння їх сортувати, тобто самостійно групувати за тим чи іншим принципом. На екрані учень бачить кілька обʼєктів. Серед них можуть бути предмети як однакової, так і різної форми, як одного, так і кількох кольорів. Розмір їх при цьому зберігається приблизно однаковий. У завданні конкретного етапу вказаний критерій для сортування. Мета дитини полягає в тому, щоб сконцентруватись тільки на ньому і відповідно до цього відсортувати предмети. Коли учень це зробить, то незалежно від правильності своїх дій, дитина перейде на новий рівень вправи, на якому треба буде керуватись вже іншим критерієм відбору. Наприклад, якщо на минулому етапі учень сортував обʼєкти за однаковим кольором, то на новому – вже за однаковим розміром. Це завдання є дуже важливим для розвитку та тренування вміння дитини діяти чітко згідно з певними критеріями роботи, вибирати лише потрібно для окремого випадку ознаки і виконувати вправу, забувши про всі інші.
Учень/учениця: аналізує і порівнює дво-тривимірні фігури, різних розмірів і орієнтацій, використовуючи неформальну мову, щоб описати їх подібності, відмінності, деталі (наприклад, кількість сторін і вершин/кутів), та інші характеристики (наприклад, мають сторони рівної довжини).
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: розбиває групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.
Учень/учениця: визначає кількість елементів у групі після: об’єднання груп об’єктів за спільною ознакою; вилучення із групи об’єктів частини елементів, що характеризуються певною ознакою.