Учень бачить на екрані зображення кількох предметів, що відрізняються між собою за всіма зовнішніми параметрами. Деякі з цих малюнків однак зображають предмети, які мають подібні властивості, наприклад, вони є їстівними, або кожен з них є малюнком того чи іншого транспортного засобу. Завдання учня полягає у тому, щоб виділити з ряду предметів ті, які мають спільну ознаку за призначенням їхнього використання. Коли учень виконає це, то перейде до наступного етапу, на якому треба зробити дещо подібне, але вже з іншими предметами. Важливо, що на кожному етапі змінюється критерій. Тобто, на одному треба відсортувати тільки їстівні предмети, на іншому – тільки живі обʼєкти. Ця вправа спрямована на розвиток відразу двох вмінь: по-перше, це закріплення вміння сортувати предмети, по-друге, це вміння аналізувати властивості предметів згідно з поставленою у завданні вимогою. Всі малюнки зображують обʼєкти, що є звичними для дитини. Всі малюнки яскраві та не перевантажені деталями, але кольорові та цікаві.
Учень/учениця: розбиває предмети на групи; лічить кількість предметів в кожній групі і сортує групи за кількістю.
Учень/учениця: розпізнає і описує двовимірні фігури (наприклад двовимірний літак) та просторові фігури (куб, куля).
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.