У вмінні орієнтуватися у просторі та визначати положення обʼєктів дуже важливо також вміти вибирати «точку відліку», тобто те, від відносно чого саме визначається положення предметів. Якщо більшість минулих завдань мали на меті навчити дитину визначати положення предметів порівняно один одного, то у ході виконання цього завдання учень бере за «точку відліку» себе самого. Тобто мета завдання – визначити, який з предметів, що зображені на малюнку, знаходиться ближче чи дальше відносно глядача, тобто учня. Водночас таким чином визначається те, який з цих предметів знаходиться позаду або попереду відносно один до одного. Свій вибір дитина робить за допомогою мишки. Незалежно від правильності відповіді учень переходить на наступний етап, на якому зʼявиться низка інших обʼєктів у іншому положенні. Питання передуються: якщо на минулому етапі треба було знайти, наприклад, предмет позаду, то на новому – той, що знаходиться спереду.Ця вправа дає змогу дитині відчути себе частиною системи координат, на які й знаходяться всі оточуючі предмети. Тож учень має змогу зробити висновок, чи буде ближчий до нього той предмет, що знаходиться спереду інших, чи ні.
Учень/учениця: визначає розміщення предметів у просторі і на площині, використовуючи назви форм; встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі, використовуючи такі терміни як: лівіше, правіше, вище, нижче, поруч, попереду, позаду.
Учень/учениця: розпізнає розміщення об’єктів у просторі (класній кімнаті, на подвір’ї тощо), на площині (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі тощо); розміщує об’єкти у просторі і на площині: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на; попереду, позаду, поруч; встановлює відношення порядку розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо).