Опис завдання
Як навчити малюка розумно поводитися з грошима ще до школи? Найкраще – у формі гри! Вправа «Ціни і гроші» з математики для дошкільнят допомагає дітям познайомитися з грошима, навчитися рахувати купюри та розуміти, скільки коштують різні предмети. Дитина бачить на екрані яскраві малюнки товарів і їхні ціни, а нижче – купюри, з яких потрібно вибрати ті, що підійдуть для оплати покупки.
Під час виконання завдання дошкільнята тренуються порівнювати числа, додавати прості суми та співвідносити ціну з потрібною кількістю грошей. Це перший крок до розуміння, що таке «вартість» і як працюють покупки в магазині. Малюк уявляє себе покупцем: обирає потрібні купюри, ніби дістає їх із власного гаманця, і «розраховується» за обраний предмет.
- формує уявлення про гроші та їх призначення;
- розвиває навички лічби й додавання невеликих чисел;
- вчить порівнювати ціну товару з наявними купюрами;
- розвиває увагу, логічне мислення та спостережливість;
- допомагає підготуватися до реальних покупок у магазині.
Для батьків ця вправа – зручний спосіб познайомити дитину з темою грошей без складних пояснень. Не потрібно мати спеціальні матеріали: усе вже є на екрані. Ви можете обговорювати разом із дитиною, що саме вона «купує», чому обрала саме ці купюри, чи вистачає їх для оплати. Такі розмови розвивають мовлення, вміння аргументувати свою думку та робити висновки.
Учителям дошкільних груп та початкових класів вправа стане у пригоді як додатковий інтерактивний матеріал до занять з математики або фінансової грамотності. Діти виконують завдання самостійно, а вчитель може спостерігати, як вони рахують, чи правильно добирають купюри, чи розуміють зв’язок між числом на ціннику та сумою грошей.
Кожен новий рівень пропонує інший предмет і нове поєднання купюр, тому вправа не набридає і мотивує дитину продовжувати навчання. Регулярно виконуючи таке завдання, дошкільнята впевненіше орієнтуються в числах, вчаться планувати витрати та роблять перші кроки до фінансової грамотності у простій, цікавій і безпечній формі.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця: називає числа в прямому порядку при лічбі об'єктів, поєднуючи кожен об'єкт з одною і тільки одною назвою числа і назву кожного числа з одним і тільки одним об'єктом.
Учень/учениця: знає, що товари мають вартість, виражену грошовими одиницями; знає, що одиницями вартості товару є гривня, копійка, їх скорочене позначення (грн, к.) та співвідношення між ними; виконує найпростіші розрахунки з використанням монет і купюр використовує знання про вивчені величини при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач розрізняє поняття «монета» і «копійка».