На екрані учень бачить групу предметів, які мають досить несхожий один на одного зовнішній вигляд. Всі вони відмінні за формою, кольором та, певною мірою, за розміром. Отже групувати їх за зовнішніми ознаками дитина не може. Замість цього умови вправи пропонують вибрати серед цих предметів той зайвий, який відрізняється від інших способом та формою призначенням. Всі предмети, що зображені на малюнку, мають тотожне призначення у побуті, окрім одного. Саме він і є зайвим. Для виконання цієї вправи дитині треба бути уважною та керуватися виключно критерієм мети використання всіх наявних на малюнку обʼєктів. У учня вже є знання для цього, адже всі предмети знайомі дитині і є звичайними у повсякденному житті. Коли учень обирає зайвий обʼєкт, то переходить до наступного етапу вправи (відразу – якщо дає вірну відповідь, та після того, як побачить на екрані вірний варіант – якщо помилиться), на якому механіка завдання та ж сама, але предмети для аналізу та вибору вже зовсім інші. При цьому всі ці обʼєкти багато та приємно ілюстровані, мають досить хорошу деталізацію та виконані у специфічному стилі дитячої книги.
Учень/учениця: розбиває предмети на групи; лічить кількість предметів в кожній групі і сортує групи за кількістю.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.