Опис завдання
Довжина – одна з перших математичних величин, з якою знайомляться дошкільнята. У цій онлайн-вправі дитина вчиться вимірювати предмети за допомогою лінійки, уважно розглядати поділки та правильно читати результат. Таке тренування розвиває окомір, логічне мислення й готує малюка до шкільного курсу математики.
На екрані з’являється яскравий предмет та лінійка поруч із ним. Завдання дитини – «прикласти» нуль лінійки до початку об’єкта, а потім уважно подивитися, на якій поділці закінчується предмет. Учень обирає правильну відповідь із кількох варіантів і одразу бачить результат. Кожен новий рівень пропонує інший предмет, тому тренування не набридає і підтримує інтерес малюка.
Під час виконання вправи дитина знайомиться з основними одиницями вимірювання довжини – міліметрами та сантиметрами. Вона вчиться розуміти, що числа на лінійці – це не просто позначки, а умовні одиниці, за допомогою яких можна виміряти будь-який предмет: олівець, книжку, іграшку чи навіть долоньку. Так поступово формуються важливі просторові уявлення: що таке «довший», «коротший», «на стільки-то сантиметрів більше».
Батьки й учителі можуть використовувати цю вправу як доповнення до занять удома чи в садочку. Після онлайн-тренування легко перейти до реальних вимірювань: дати дитині справжню лінійку, запропонувати поміряти улюблені іграшки, порівняти їхню довжину, записати результати. Так навчання перетворюється на цікаву гру, а математичні поняття стають зрозумілими й близькими до щоденного досвіду дитини.
- дошкільнята тренуються уважно дивитися на поділки лінійки та читати числа;
- формується розуміння одиниць вимірювання довжини й уміння ними користуватися;
- розвивається дрібна моторика, зосередженість і вміння доводити завдання до кінця;
- батьки та педагоги отримують зручний інструмент для підготовки до школи.
Регулярне виконання цієї вправи допомагає дитині впевнено оперувати поняттями «довжина», «одиниця вимірювання», «сантиметр», а також бачити, як математика працює в реальному житті. Так закладається міцний фундамент для подальшого вивчення математики у початковій школі.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця: описує вимірювані характеристики об'єктів, таких як довжина або вага; описує декілько вимірюваних характеристик одного об'єкта.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок; знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр), їх скорочене позначення та співвідношення між ними; розуміє, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку; вимірює довжину предметів або відрізків; записує результати вимірювання із використанням різних одиниць (см, дм, м); будує відрізок заданої довжини.