На екрані зображена певна послідовність предметів. Вона має форму не одного ланцюга або ряду, а зростаючого до низу набору рядів. У кожному такому ряді на одну фігуру більше, ніж у верхньому. Але остання фігура, над якою нічого не має бути зображено, відрізняється по формі від інших і подібна до першої. Саме ця система є критерієм вибору фігур при продовженні цієї послідовності. Учень аналізує побачене на екрані розуміє цей критерій та додає до останнього ряду стільки фігур і такої форми, щоб ряд був заповнений правильно, згідно з динамікою зростання цієї послідовності предметів. У будь-якому випадку, незалежно від правильності відповіді після того, як дитина робить вибір фігур та закінчує ряд, вона переходить до наступного етапу, на якому теж треба продовжити послідовність, але вже іншу. Ця вправа вчить робити логічні висновки, стимулює аналітичні вміння та, оскільки послідовність предметів повʼязана з їхньою кількістю, є нагодою повторення арифметики та правил лічби.
Учень/учениця: визначає розміщення предметів у просторі і на площині, використовуючи назви форм; встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі, використовуючи такі терміни як: лівіше, правіше, вище, нижче, поруч, попереду, позаду.
Учень/учениця: вживає у мовленні відповідні назв фігур, незалежно від їх орієнтації або загального розміру.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: розбиває групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.