Учень бачить на екрані цифровий приклад, який виражає математичну дію віднімання. Всі елементи цього виразу цифрові, тож у ході виконання цієї вправи учень вчиться працювати з цифрами без використання предметів для позначення кількості. Певна частина виразу пропущена. Це може бути і зменшуване, і відʼємник, і різниця – на кожному етапі завдання пропущений елемент може бути іншим. Завдання дитини полягає у пошуку пропущеної цифри, аби відновити вираз і зробити його вірним. Для цього учень має або додати відʼємник до різниці (щоб знайти зменшуване), або від зменшуваного відняти різницю (щоб знайти відʼємник), або ж, власне, виконати діє віднімання для знаходження різниці. Коли дитина виконує цю дію, то незалежно від того, чи правильну відповідь вона дала, переходить до наступного етапу, де зʼявляютсья не тільки нові цифри, а й змінюється пропущений елемент виразу. Ця вправа допомагає учню до кінця зрозуміти сутність дії віднімання та роль кожної її частини у цьому математичному процесі. Також ця вправа корисна для памʼяті та розвитку аналітичних здібностей.
Учень/учениця: виконує арифметичні дії на додавання і віднімання в межах 10, наприклад, за допомогою предметів чи малюнків, щоб уявляти завдання.
Учень/учениця: швидко додаває та віднімає в межах 5.
Учень/учениця: розуміє конкретний зміст дій додавання та віднімання; обирає малюнок, схему, які ілюструють арифметичні дії додавання і віднімання; знає знаки дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; знає назви компонентів і результату дій додавання та віднімання; розуміє число нуль як результат віднімання рівних чисел; використовує під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел.
Учень/учениця: виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа, порядку слідування чисел у натуральному ряді, переставного закону додавання, взаємозв’язку дій додавання і віднімання; застосовує прийом додавання і віднімання чисел частинами; володіє обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10; передбачає результат додавання і віднімання (до виконання обчислень), розуміючи, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше.
Учень/учениця: додає і віднімає число у межах 10.