Перед собою дитина бачить на екрані послідовність певних предметів, наприклад, фруктів, або, скажімо, іграшок - в залежності від етапу це можуть бути різні обʼєкти. Два види цих предметів різні між собою за формою, кольором. При цьому послідовність незавершена, і додати треба не один останній, а відразу кілька елементів. Тож дитина у ході виконання цієї вправи не просто завершує послідовність, а продовжує її будівництво згідно з тими внутрішніми логічними правилами, які вона встигла зрозуміти, коли аналізувала зображене. Коли учень продовжує та завершує логічний ряд обʼєктів, то переходить до наступного етапу, де аналогічну операцію треба виконати вже з іншою послідовністю предметів. Навіть якщо дитина помилиться, то завдання продовжиться, але після того, як на екрані зʼявиться вірна відповідь, щоб можна було вчитись на своїх помилках. Учень за допомогою його завдання тренує свою увагу, вміння зосереджуватись, а також робити висновки після аналізу зображення, будувати послідовність, керуючись певними принципами.
Учень/учениця: визначає розміщення предметів у просторі і на площині, використовуючи назви форм; встановлює відношення між предметами, розміщеними на площині та в просторі, використовуючи такі терміни як: лівіше, правіше, вище, нижче, поруч, попереду, позаду.
Учень/учениця: вживає у мовленні відповідні назв фігур, незалежно від їх орієнтації або загального розміру.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: розбиває групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.