Додавання і віднімання – два протилежні процеси, які неможливі один без одного. Вони сприймаються в комплексі і тільки разом становлять дійсно дієвий інструмент у опануванні арифметики. Тому, після початкового ознайомлення з кожним з цих процесів зокрема, учень має закріпити своє володіння ними комплексно, в одній вправі. Дитина бачить перед собою на екрані три групи предметів. Одна зверху, яка буде обʼєктом порівняння для двох знизу. Учень перераховує кількість предметів у кожній з цих груп. Після чого, згідно з завданням конкретного етапу, дитина вибирає з нижніх груп ту, в якій предметів або більше, або менше, ніж у верхній. Якщо учень не помиляється і дає вірну відповідь, він переходить на новий етап цього завдання: зʼявляється інша картинка: у групах нові предмети у іншій кількості (але тільки від одного і до десяти). Якщо на минулому етапі потрібно було знайти групу, де предметів було менше, у порівнянні з верхньої групою, то у новому етапі – навпаки, треба знайти ту, кількість обʼєктів в якій більше. Предмети, зображені на картинках, розташовані неоднаково, тож учень кожного разу має наново їх лічити.
Учень/учениця: лічить до 100 одиницями і десятками.
Учень/учениця: лічить вперед, починаючи з заданого числа в межах відомої послідовності (замість того, щоб почати з 1).
Учень/учениця: називає числа в прямому порядку при лічбі об'єктів, поєднуючи кожен об'єкт з одною і тільки одною назвою числа і назву кожного числа з одним і тільки одним об'єктом.
Учень/учениця: розуміє, що кожне наступне число показує кількість на один більше.
Учень/учениця: визначає, чи є кількість об'єктів в одній групі більше, менше або дорівнює кількості об'єктів в іншій групі, наприклад, за допомогою зіставлення і лічбі.
Учень/учениця: знає назви чисел у межах 10; визначає кількість елементів у групі; співвідносить її з відповідним числом; впізнає цифри, якими позначаються відповідні числа; називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10; лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично); відповідає на запитання: «Скільки елементів в групі?» і «Котрим за порядком є певний елемент групи у заданому напрямку лічби?» у процесі виконання практичних вправ; визначає порядкові відношення – розташування об’єктів, чисел відносно вказаного («стоїть перед», «стоїть після», «стоїть між»; «попереду», «позаду»); порівнює групи об’єктів за кількістю у них елементів способом утворення пар.
Учень/учениця: вміє лічити від 1 до 10 в прямому та зворотному порядку; відтворює послідовність числа у заданих межах у прямому і зворотному порядку; називає попереднє і наступне число до даного; встановлює відповідність між числом та кількістю елементів в групі; встановлює відповідність кількості елементів в групі певному числу.
Учень/учениця: знає склад чисел від 2 до 10.
Учень/учениця: порівнює числа в межах 10; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків.
Учень/учениця: утворює числа 11-100 з десятків та одиниць при виконанні практичних вправ (з використанням паличок, намистинок тощо); знає назви чисел 11-100; називає числа від 11 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного; називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100; утворює двоцифрове число додаванням числа 1 до попереднього числа, відніманням числа 1 від наступного числа; читає і записує числа від 1 до 100.
Учень/учениця: порівнює числа в межах 20.