Діаграми Венна є дуже корисними самі по собі. Працюючи з ними, учень навчається орієнтуватись у кількох критеріях відбору відразу, швидко і правильно реагувати на умови, звертати увагу на ті чи інші ознаки обʼєктів, з якими працює. Але діаграми Венна є також практичним інструментом. У ході виконання даного завдання дитина пересвідчиться в цьому. На екрані перед учнем міститься діаграма. У завданні сформульовано, кількість яких саме предметів треба підрахувати. Учень знаходить ту ділянку діаграми, яка містить в собі саме ті обʼєкти, які треба, і лічить їх там, не відволікаючись на всі інші, не дивлячись на непотрібні предмети, які підходять тільки за якимись обмеженими критеріями, або не підходять зовсім. В цьому й полягає користь діаграм Венна: подана в них інформація так сортує обʼєкти, що учню нема потреби аналізувати все зображення – достатньо знайти ту ділянку, що підпадає під умови завдання. Коли учень лічить ті обʼєкти, що там знаходяться, то їхнє число вводить у порожній квадрат, який знаходиться під діаграмою. Після цього залишається тільки рухатись далі, на новий етап. Там на учня чекатиме інша діаграма з іншими фігурами та нове завдання, яке необхідно читати уважно і звертати увагу на деталі опису потрібних обʼєктів.
Учень/учениця: будує схеми на таблиці, що базуються на декількох даних про довжину або інші виміри; розв'язує задачі, завдання в яких подається графічно; формує стовпчикові діаграми за умовами задачі, використовуючи символи та малюнки, що допомагає роз'язати поставлену задачу.