Учень/учениця: вимірю довжину заданого предмета за допомогою за допомогою спеціальних предметів: лінійок, вимірюкальних паличок та вимірюкальних стрічок.
Стандарти
Вимірювання і величини
Опис та порівняння вимірюваних предметів. Класифікація предметів і лічба кількості предметів у групах.
Учень/учениця: оцінює довжину знайомих предметів у одиницях вимірювання: сантиметрах, дециметрах, метрах.
Учень/учениця: зіставляє два об'єкти і порівнює їхню довжину; може оцінити, який предмет з двох довший за зазначену кількість сантиметрів.
Учень/учениця: використовує додавання та віднімання в межах 100 для вирішення завдань на вимірювання довжини предметів; записує рівність із невідомим елементом, яка демонструє задачу.
Учень/учениця: демонструє всі числа як протяжність від 0 до заданого числа на числовій прямій; вміє знаходити пропущенні елементи в межах 100.
Учень/учениця: розпізнає час з точністю до 5 хвилин і на цифровому годиннику, і на аналоговому.
-
Аналоговий годинник
-
Цифровий годинник
-
Відповідність годинників
-
Частини години
-
Частини дня
-
Порівняння годинників
-
Сезон
-
Дні тижня
-
Місяці
-
Робота з календарем
-
Задачі на час
-
Послідовність часу
-
Коли це сталося?
-
Одиниці часу
-
Скільки днів в місяці?
-
Початок/кінець сезону
Учень/учениця: вміє рахувати гроші, вільно орієнтуючись у всіх копійках та купюрах.
-
Номінал копійок
-
Лічба копійок до 1 гривні
-
Лічба копійок до 5 гривень
-
Обмін монет
-
Порівняння копійок
-
Додавання та віднімання копійок
-
Задачі з копійками
-
Номінал гривень
-
Лічба гривень
-
Порівняння гривень
-
Задачі з лічбою гривень
-
Купівля за гривні
-
Решта
-
Доповнюємо суму копійок
-
Чи вистачить грошей?
Учень/учениця: будує схеми на таблиці, що базуються на декількох даних про довжину або інші виміри; розв'язує задачі, завдання в яких подається графічно; формує стовпчикові діаграми за умовами задачі, використовуючи символи та малюнки, що допомагає роз'язати поставлену задачу.
-
Стовпчасті вертикальні графіки
-
Стовпчасті горизонтальні графіки
-
Кругові діаграми
-
Відтворення вертикальних графіків за даними
-
Відтворення горизонтальних графіків за даними
-
Робота з графіком
-
Лічба фігур за діаграмами Венна
-
Знаходження потрібного графіка
-
Графіки в житті
Арифметичні дії
Учень/учениця: визначає, чи група об'єктів має парну чи непарну кількість складників; записує рівність, яка виражає парне число як суму двох однакових частин.
-
Парна і непарна кількість
-
Парні і непарні числа
-
Зайві числа (парні/непарні)
-
Лічба чисел через декілька до 100
-
Парність чисел на числовому промені
-
Повторюємо послідовність
Учень/учениця: використовує додавання чи віднімання в межах 100 для вирішення виразів на одну чи дві дії, що містять додавання, віднімання, порівняння з невідомими у будь-яких позиціях, наприклад з використанням малюнків чи символів на місці невідомих.
-
Повторюємо додавання в межах 10
-
Яка сума відповідає даному
-
Записуємо вирази числами
-
Додавання однакових чисел
-
Додавання у стовпчик
-
Додавання за схемою
-
Записуємо приклад за картинками
-
Додавання з нулем
-
Доповнення виразу
-
Рівні вирази за значенням
-
Знаходимо приклади за картинками
-
Складаємо приклад за картинками
-
Віднімання за картинками
-
Які два числа в різниці утворюють дане
-
Відповідність малюнка та приклада
-
Віднімання з однаковими числами
-
Віднімання у стовпчик
-
Віднімання за схемою
-
Записуємо приклад за малюнком
-
Віднімання з нулем
-
Задачі на віднімання
-
Рівні вирази за значенням на віднімання
-
Віднімання більше ніж 2 чисел
-
Відновлюємо приклад
-
Віднімання за правилом
-
Додавання за прикладом в межах 20
-
Додавання двоцифрового та одноцифрового числа
-
Додавання двоцифрового та одноцифрового числа в стовпчик
-
Додавання двоцифрових чисел без переход через розряд
-
Додавання двоцифрових чисел
-
Додавання двоцифрових чисел в стовпчик
-
Додавання за картинками в межах 100
-
Приклад, який відповідає даному числу
-
Задачі на додавання до 100
-
Якого числа не вистачає?
-
Рівні вирази за значенням з двоцифровими числами
-
Додавання трьох чисел
-
Додавання у стовпчик 3 чисел
-
Доповни стовчик
-
Задачі на додавання трьох чисел
-
Віднімання двоцифрових чисел у стовпчик
-
Віднімання двоцифрових чисел
-
Задачі на віднімання до 100
-
Віднімання за прикладом
-
Додавання круглих чисел
-
Віднімання у стовпчик трицифрових чисел
-
Вписуємо пропущені числа у виразі
-
Перестановка доданків
-
Подібні вирази на віднімання
-
Як називається число у виразі?
-
Порівняння складних прикладів
-
Додавання і віднімання на основі складу чисел
-
Знайди закономірність
-
Округляємо і додаємо
-
Розшифруй вираз
-
Розшифруй вираз в стовпчик
Учень/учениця: усно додає та віднімає числа в межах 20; до кінця 2 класу знає на пам'ять суми всіх двох однозначиних чисел.
-
Повторюємо додавання в межах 10
-
Додавання за картинками
-
Яка сума відповідає даному
-
Додавання однакових чисел
-
Додавання у стовпчик
-
Додавання за схемою
-
Таблиця додавання чисел
-
Додавання з нулем
-
Задачі на додавання одноцифрового числа
-
Доповнення виразу
-
Рівні вирази за значенням
-
Додавання більше 2 чисел
-
Знаходимо приклади за картинками
-
Складаємо приклад за картинками
-
Додавання за правилом
-
Віднімання за картинками
-
Які два числа в різниці утворюють дане
-
Відповідність малюнка та приклада
-
Віднімання з однаковими числами
-
Віднімання у стовпчик
-
Віднімання за схемою
-
Записуємо приклад за малюнком
-
Віднімання з нулем
-
Задачі на віднімання
-
Рівні вирази за значенням на віднімання
-
Віднімання більше ніж 2 чисел
-
Відновлюємо приклад
-
Віднімання за правилом
-
Додавання за прикладом в межах 20
Учень/учениця: використовує додавання, щоб дізнайтись кількість об'єктів у групі, розташованих табличним способом, до 5 рядів і 5 стовпчиків; записує рівність, що виражає повну суму рівних складників.
Учень/учениця: вміє вільно додавати та віднімати числа в межах 100, опираючись на розряди цих чисел, властивості математичних дій та взаємооберненість додавання та віднімання; може пояснити, чому додавання чи віднімання працює та знає, як перевірити правильність виконаних дій.
-
Додавання круглих чисел у межах 100
-
Віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд
-
Віднімання двоцифрових чисел у стовпчик
-
Віднімання двоцифрових чисел
-
Віднімання за картинками
-
Приклад, що відповідає даному числу
-
Задачі на віднімання до 100
-
Зрівнюємо приклади
-
Рівні вирази за значенням до 100
-
Віднімання трьох чисел
-
Віднімання за прикладом
-
Віднімання у стовпчик 3 чисел
-
Доповнюємо стовпчик на віднімання
-
Задачі на віднімання трьох чисел
-
Запис числа за розрядами
Учень/учениця: вміє проводити порозрядні обчислення в межах 1000; розуміє, що при додаванні або відніманні трицифрових чисел - сотні потрібно віднімати від сотень, десятки від десятків, одиниці від одиниць; може записувати свої обчислення, використовуючи приклади, схеми, чи обчислення у стовпчик; проводить усні обчислення круглих чисел.
-
Віднімання круглих чисел до 100
-
Віднімання двоцифрового та одноцифрового числа
-
Віднімання двоцифрового та одноцифрового числа у стовпчик
-
Додавання круглих чисел
-
Додавання у стовпчик трицифрових чисел
-
Таблиця додавання трицифрових чисел
-
Задачі на додавання трицифрових чисел
-
Вписуємо пропущенний доданок
-
Рівні вирази за значенням до 1000
-
Додавання за правилом до 1000
-
Віднімання круглих чисел
-
Віднімання у стовпчик трицифрових чисел
-
Таблиця віднімання трицифрових чисел
-
Задачі на віднімання трицифрових чисел
-
Вписуємо пропущені числа у виразі
-
Рівні вирази за значенням до 1000 на різницю
-
Віднімання за правилом до 1000
-
Склад числа
-
Додавання і віднімання на основі складу чисел
Просторові відношення. Геометричні фігури
Розміщення об’єктів на площині та в просторі. Напрямки руху об’єктів. Просторові фігури.
Учень/учениця: розпізнає геометричні фігури, базуючись на знаннях про їхні кути чи сторони; може намалювати фігури: трикутник, чотирикутник, п'ятикутник, шестикутник, куб.
-
Послідовність фігур (геометричне судоку)
-
Назви фігур
-
Однакові фігури за формою
-
Порівняння фігур за сторонами
-
Основні фігури геометрії
-
Робота з кутами
-
Переміщення та обертання фігур
-
Симетрія
-
Фігури в житті
-
Вид фігур
-
Назви об'ємних фігур
-
Складові кола
-
Знаходження потрібної фігури
-
Кількість вершин або ребер
-
Порівняння за вершинами або ребрами
-
Зайва фігура
-
Об'ємні фігури у житті
-
Знаходження периметра за малюнком
-
Задачі на периметр
-
Поняття площі
-
Відновлення площі
-
Скільки фігурок приховано?
-
Розміщуємо фігури
Учень/учениця: ділить прямокутник на менші рівні квадрати та рахує їхню кількість.
Учень/учениця: ділить прямокутник, круг чи квадрат на рівні частини, використовуючи 2, 3 і більше частин. При цьому використовуючи такі визначення, як половина, четвертина, третина від цілого.
-
Робота з кутами
-
Фігури в житті
-
Утворення фігур
-
Складові кола
-
Кількість вершин або ребер
-
Порівняння за вершинами або ребрами
Числа. Дії з числами
Лічба. Натуральні числа 1–10. Цифра «0». Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10. Табличне додавання й віднімання в межах 10. Відношення різницевого порівняння. Нумерація чисел у концентрі 100. Усна та письмова нумерація у межах 100. Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100. Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд. Знаходження невідомого компонента арифметичних дій.
Учень/учениця: знає розряди одиниць, десятків та сотень; знає, що будь-яке трицифрове число складається з відповідної кількості сотень, десятків та одиниць, ы може назвати кожен розряд числа; ззаписує словами числа будь-якої складності, вільно орієнтуючись у розрядних одиницях.
-
Складаємо число
-
Яке число перед або після
-
Утворення римського числа
-
Розряди десятків та одиниць
-
Роряд числа сотень, десятків та одиниць
-
Розряд числа до тисяч
-
Запис числа за розрядами
-
Число за його розрядом
-
Перетворення розрядів до 100
-
Перетворення розрядів до 1000
-
Запис числа за сумою розрядів
-
Сума розрядів числа
Учень/учениця: порівнює два тризначні числа, відштовхуючись від знань про розряди цих чисел, використовує символи >, =, і < для позначення порівняння.
-
Порівняння чисел до 100
-
Порівняння чисел до 1000
-
Більші або менші числа
-
Порядок чисел
-
Задачі на порівняння
-
Аналіз числових данних
-
Складання предметної нерівності на основі числової
-
Доповнення предметної нерівності
-
Порівняння складних прикладів
Величини
Довжина. Маса. Місткість. Вартість. Час. Дії з величинами.
Учень/учениця: вирішує задачі, пов'язані з вимірюванням та оцінкою інтервалів часу, об'ємів рідини та мас об'єктів.
