Існує кілька систем вимірювання маси, але в Україні розповсюджені кілограми та грами. Важливо, що коли учень дізнається про виміри все більше і більше, одиниці, які він використовує для зовсім різних дій, мають чітко асоціюватись з тими чи іншими характеристиками і не плутатись. Важливо, щоб учень запамʼятав: кілограмами вимірюють вагу, а не довжину чи обʼєм. У ході виконання цього завдання дитина вивчає, які саме одиниці використовуються для виміру ваги, причому не тільки вчить їхню назву, а й вивчає, коли які одиниці використовувати актуально. На екрані перед учнем міститься питання, у якому вказано, який саме предмет треба виміряти з точки зору його маси. Питання супроводжується малюнком, на якому зображено цей предмет у руках у дитини – для порівняння розмірів, щоб учень розумів приблизно, про який обʼєкт йде мова. Дитина читає завдання, аналізує те, що знає про цей обʼєкт і визначає, наскільки він може бути важким і великим. Якщо це, скажімо, одна цукерка, то щоб дізнатись її масу, треба використовувати одиниці грам, а от якщо це великий кавун, то тут необхідні кілограми. Учень з-поміж кількох наведених нижче варіантів обирає той, який відповідає конкретному випадку і, після того, як натисне на ту чи іншу одиницю виміру маси, проходить на новий етап, де буде інше питання, а назви одиниць – у новому порядку.
Учень/учениця : знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр) і співвідношення між ними та їх скорочене позначення (см, дм, м); знає, якими одиницями вимірюється маса (кілограм); місткість ( літр) та їх скорочене позначення ( кг; л); знає якими одиницями вимірюється час (година, доба, тиждень) та скорочене позначення години (год ); знає, що одиницями вартості товару є гривня і копійка, знає співвідношення між ними та їх скорочене позначення ( грн, к.); розрізняє поняття «монета» і «копійка». використовує знання про вивчені величини при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.
Учень/учениця: знає, якими одиницями вимірюється маса (кілограм, центнер) та скорочене позначення (кг, ц); розуміє, які одиниці вимірювання величини доцільно використовувати в конкретному випадку; використовує знання про масу тіл та одиниці її вимірювання (ц, кг) при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.