Учень/учениця: замінює суму однакових доданків добутком, добуток – сумою однакових доданків; знає назви компонентів та результатів дій множення і ділення; знає властивості дій множення і ділення на 1, 10, множення на нуль, нуля на число, ділення нуля на число, ділення числа на рівне йому число; розуміє, що ділення на 0 неможливе; застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; застосовує в обчисленнях переставний закон множення.
Стандарти
Арифметичні дії
Учень/ учениця: знаходить результат множення чисел 6 - 9 і відповідних випадків ділення з опорою на таблицю множення чисел; перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення – множенням.
Учень/учениця: розуміє способи складання таблиць множення і ділення; знаходить результат множення чисел 2 - 5 і відповідних випадків ділення зручним для себе способом.
-
Таблиця множення на 2,3,4
-
Таблиця множення на 5
-
Швидке множення на 2
-
Швидке множення на 3
-
Швидке множення на 4
-
Перевірка множення до 5
-
Таблиця ділення на 5
-
Таблиця ділення до 5
Учень/учениця: розуміє сутність відношення «більше в...разів », «менше в...разів»; збільшує та зменшує число у задану кількість разів; обчислює, у скільки разів одне число більше або менше за інше.
Учень/учениця: застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих множника, діленого, дільника.
Просторові відношення. Геометричні фігури
Розміщення об’єктів на площині та в просторі. Напрямки руху об’єктів. Просторові фігури.
Учень/учениця: розрізняє просторові та плоскі геометричні фігури; розрізняє геометричні фігури – пряму, криву, відрізок, промінь, кут, ламану; многокутники; куб, кулю, піраміду, конус, циліндр; зображує прямі лінії, промені, відрізки.
-
Назви фігур
-
Однакові фігури за формою
-
Порівняння фігур за сторонами
-
Основні фігури геометрії
-
Переміщення та обертання фігур
-
Симетрія
-
Фігури в житті
-
Утворення фігур
-
Вид фігур
-
Назви об'ємних фігур
-
Ламана
-
Знаходження потрібної фігури
-
Кількість вершин або ребер
-
Порівняння за вершинами або ребрами
-
Зайва фігура
-
Об'ємні фігури у житті
-
Відновлення площі
Учень/учениця: показує кути многокутника; розрізняє кути прямі та непрямі; будує прямий кут на аркуші в клітинку за допомогою косинця.
Учень/учениця: виділяє ланки ламаної; визначає довжину ламаної.
Учень/учениця: розрізняє види многокутників та їхні елементи; показує елементи многокутників: кути, сторони, вершини; позначає і називає геометричні фігури буквами латинського алфавіту.
Учень/учениця: знає визначення прямокутника, квадрата; знає властивість протилежних сторін прямокутника; вимірює довжини сторін прямокутника, квадрата; будує прямокутник, квадрат на аркуші в клітинку.
Учень/ учениця: розрізняє на малюнку коло і круг, знає поняття центра, радіуса, діаметра.
Учень/учениця: розуміє поняття «периметр многокутника»; знаходить периметр многокутника; застосовує правило знаходження периметра прямокутника, квадрата, в тому числі й при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.
Числа. Дії з числами
Лічба. Натуральні числа 1–10. Цифра «0». Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10. Табличне додавання й віднімання в межах 10. Відношення різницевого порівняння. Нумерація чисел у концентрі 100. Усна та письмова нумерація у межах 100. Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100. Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд. Знаходження невідомого компонента арифметичних дій.
Учень/учениця: утворює числа в межах 100; розуміє, що одна і та ж цифра у записі числа набуває різних значень залежно від своєї позиції; визначає розрядний склад двоцифрових чисел; порівнює числа в межах 100; записує число у вигляді суми розрядних доданків; виконує арифметичні дії на основі десяткової нумерації.
-
Лічба чисел групами
-
Лічба чисел за числовим променем до 100
-
Сусідні числа
-
Пропущене число в таблиці
-
Пропущене число
-
Лічба чисел через декілька до 100
-
Порівняння чисел до 100
-
Більші або менші числа
-
Порядок чисел
-
Аналіз числових данних
-
Складання предметної нерівності на основі числової
-
Доповнення предметної нерівності
-
Складаємо число
-
Яке число перед або після
-
Складаємо зі слів число до 100
-
Складаємо зі слів число до 1000
-
Порядкові числа
-
Римські числа ( І,ІІ,ІІІ,V,X,L)
-
Утворення римського числа
-
Запис порядкових чисел
-
Повторюємо послідовність
-
Числова послідовність
-
Відновлюємо таблицю
Учень/учениця: розуміє сутність додавання і віднімання одноцифрових чисел частинами; розуміє сутність властивостей додавання суми до числа, віднімання суми від числа та числа від суми; застосовує в обчисленнях прийом додавання і віднімання чисел частинами, переставний закон додавання, взаємозв’язок між діями додавання і віднімання числа від суми.
-
Повторюємо додавання в межах 10
-
Додавання за картинками
-
Яка сума відповідає даному
-
Записуємо вирази числами
-
Додавання однакових чисел
-
Додавання у стовпчик
-
Додавання за схемою
-
Записуємо приклад за картинками
-
Таблиця додавання чисел
-
Додавання з нулем
-
Задачі на додавання одноцифрового числа
-
Доповнення виразу
-
Рівні вирази за значенням
-
Знаходимо приклади за картинками
-
Складаємо приклад за картинками
-
Додавання за правилом
-
Відповідність малюнка та приклада
-
Віднімання з однаковими числами
-
Віднімання у стовпчик
-
Задачі на віднімання
-
Відновлюємо приклад
-
Віднімання за правилом
-
Додавання за прикладом в межах 20
Учень/учениця: застосовує в обчисленнях правила додавання числа до суми, суми до числа, віднімання числа від суми, суми від числа у межах 100 з переходом через розряд; застосовує в обчисленнях переставний закон додавання; володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 100; перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами.
-
Додавання більше 2 чисел
-
Додавання круглих чисел у межах 100
-
Додавання двоцифрового та одноцифрового числа
-
Додавання двоцифрового та одноцифрового числа в стовпчик
-
Додавання двоцифрових чисел
-
Додавання двоцифрових чисел в стовпчик
-
Додавання за картинками в межах 100
-
Приклад, який відповідає даному числу
-
Задачі на додавання до 100
-
Якого числа не вистачає?
-
Рівні вирази за значенням з двоцифровими числами
-
Додавання трьох чисел
-
Додавання у стовпчик 3 чисел
-
Доповни стовчик
-
Задачі на додавання трьох чисел
-
Віднімання двоцифрового та одноцифрового числа у стовпчик
-
Віднімання двоцифрових чисел у стовпчик
-
Віднімання двоцифрових чисел
-
Віднімання за картинками
-
Приклад, що відповідає даному числу
-
Задачі на віднімання до 100
-
Зрівнюємо приклади
-
Рівні вирази за значенням до 100
-
Віднімання трьох чисел
-
Віднімання за прикладом
-
Віднімання у стовпчик 3 чисел
-
Доповнюємо стовпчик на віднімання
-
Задачі на віднімання трьох чисел
Учень/учениця: розуміє сутність взаємозв’язку дій додавання і віднімання; використовує назви компонентів і результатів дій додавання й віднімання; застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; переставний закон додавання та взаємозв’язок між діями додавання і віднімання; володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання чисел без переходу через розряд у межах 100.
-
Віднімання за картинками
-
Які два числа в різниці утворюють дане
-
Відповідність малюнка та приклада
-
Віднімання з однаковими числами
-
Віднімання у стовпчик
-
Віднімання за схемою
-
Записуємо приклад за малюнком
-
Віднімання з нулем
-
Рівні вирази за значенням на віднімання
-
Віднімання більше ніж 2 чисел
-
Додавання двоцифрових чисел без переход через розряд
-
Віднімання круглих чисел до 100
-
Віднімання двоцифрового та одноцифрового числа
-
Віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд
Учень/учениця: володіє навичками додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 20; перевіряє додавання відніманням, а віднімання – додаванням.
-
Віднімання двоцифрового та одноцифрового числа
-
Доповнюємо стовпчик на віднімання
-
Віднімання круглих чисел
-
Віднімання у стовпчик трицифрових чисел
-
Подібні вирази на віднімання
-
Знайди закономірність
Учень/учениця: розуміє множення як дію додавання однакових доданків; розуміє ділення як дію, обернену до множення; знає назви компонентів та результатів дій множення і ділення.
Математичні вирази. Рівності. Нерівності
Числові рівності і нерівності. Математичні вирази.
Учень/учениця : розрізняє рівності і нерівності; читає числові вирази (сума, різниця); знаходить значення числових виразів; порівнює числові вирази.
-
Задачі на віднімання трицифрових чисел
-
Вписуємо пропущені числа у виразі
-
Рівні вирази за значенням до 1000 на різницю
-
Віднімання за правилом до 1000
-
Перестановка доданків
-
Склад числа
-
Як називається число у виразі?
-
Порівняння складних прикладів
-
Додавання і віднімання на основі складу чисел
-
Знайди закономірність
-
Округляємо і додаємо
Учень/учениця: читає і записує числові вирази, в яких два числа поєднані знаком дії множення, ділення; обчислює значення числових виразів, що містять дію множення та ділення; порівнює числові вирази.
Учень/учениця: розуміє призначення дужок у числових виразах; записує числові вирази з дужками; застосовує правило порядку виконання дій у числових виразах без дужок і з дужками; обчислює значення числових виразів (з дужками та без них) на 2 - 3 дії одного або різних ступенів.
Учень/учениця: розрізняє числовий вираз і вираз із змінною; розуміє, що числове значення виразу зі змінною залежить від значень, яких набуває змінна; знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної.
Величини
Довжина. Маса. Місткість. Вартість. Час. Дії з величинами.
Учень/учениця : знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр) і співвідношення між ними та їх скорочене позначення (см, дм, м); знає, якими одиницями вимірюється маса (кілограм); місткість ( літр) та їх скорочене позначення ( кг; л); знає якими одиницями вимірюється час (година, доба, тиждень) та скорочене позначення години (год ); знає, що одиницями вартості товару є гривня і копійка, знає співвідношення між ними та їх скорочене позначення ( грн, к.); розрізняє поняття «монета» і «копійка». використовує знання про вивчені величини при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.
-
Лічба копійок до 1 гривні
-
Лічба копійок до 5 гривень
-
Обмін монет
-
Додавання та віднімання копійок
-
Номінал гривень
-
Аналоговий годинник
-
Цифровий годинник
-
Відповідність годинників
-
Сезон
-
Місяці
-
Робота з календарем
-
Коли це сталося?
-
Одиниці часу
-
Скільки днів в місяці?
-
Порівняння висоти
-
На скільки довший?
-
Розташування за висотою
-
Одиниці вимірювання довжини
-
Одиниці вимірювання рідини
-
Визначаємо масу
-
Одиниці вимірювання маси
-
Зрівняння ваги
-
Вимірювання довжини
-
Порівняння одиниць вимірювання
-
Доповнюємо умову
Учень/учениця: знає, якими одиницями вимірюється маса (кілограм, центнер) та скорочене позначення (кг, ц); розуміє, які одиниці вимірювання величини доцільно використовувати в конкретному випадку; використовує знання про масу тіл та одиниці її вимірювання (ц, кг) при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.
Учень/учениця: знає, якими одиницями вимірюється час (рік, місяць, доба, година, хвилина) та скорочене позначення години і хвилини (год, хв ); знає співвідношення між добою і місяцем, місяцем і роком; годиною і хвилиною; визначає час за годинником з точністю до 5-ти хвилин; використовує знання про час та одиниці його вимірювання при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.
-
Аналоговий годинник
-
Цифровий годинник
-
Відповідність годинників
-
Частини години
-
Частини дня
-
Порівняння годинників
-
Сезон
-
Дні тижня
-
Робота з календарем
-
Задачі на час
-
Послідовність часу
-
Коли це сталося?
-
Одиниці часу
-
Скільки днів в місяці?
-
Початок/кінець сезону
-
Порівняння одиниць вимірювання
Учень/учениця: розуміє зміст поняття «іменоване число»; виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами, поданими в однакових одиницях вимірювання; порівнює іменовані числа, подані в одиницях довжини, маси, місткості, часу; перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань.
Сюжетні задачі
Поняття «задача». Прості задачі. Розв’язування простих задач. Загальні прийоми розв’язування задачі.
Учень/учениця: розуміє, що один і той самий вираз може бути розв’язанням безлічі сюжетних задач; розв’язує задачі на знаходження третього числа за сумою двох інших, на знаходження суми трьох доданків, на розкриття суті множення, ділення, на збільшення або зменшення числа в кілька разів, на кратне порівняння чисел; обґрунтовує усно вибір арифметичної дії, якою розв’язується задача.
-
Задачі на лічбу
-
Задачі на порівняння
-
Задачі на додавання одноцифрового числа
-
Задачі на віднімання
-
Задачі на додавання до 100
-
Логічні завдання
-
Гра "З'єднай"
Учень/учениця: розрізняє просту і складену задачу; обирає числові дані, достатні для знаходження відповіді на запитання задачі; розуміє, що для відповіді на запитання задачі може бракувати числових даних; розуміє, що не на кожне запитання задачі можна відповісти, виконавши одну арифметичну дію.
-
Задачі на додавання трьох чисел
-
Задачі на додавання трицифрових чисел
-
Задачі з копійками
-
Задачі з лічбою гривень
-
Доповнюємо суму копійок
-
Чи вистачить грошей?
-
Задачі на час
-
Поняття площі
-
Скільки фігурок приховано?
-
Розшифруй вираз
-
Розміщуємо фігури
-
Гра "Шахи"
-
Математичні ребуси
Учень/учениця: знає порядок роботи над складеною задачею; розв’язує складені задачі на 2-3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; розв’язує задачу різними способами, якщо це можливо.
