Стандарти з цього рівня:
Арифметичні дії
2.М.4.Б Взаємозв’язок між множенням і діленням, їхні властивості
Учень/учениця: замінює суму однакових доданків добутком, добуток – сумою однакових доданків; знає назви компонентів та результатів дій множення і ділення; знає властивості дій множення і ділення на 1, 10, множення на нуль, нуля на число, ділення нуля на число, ділення числа на рівне йому число; розуміє, що ділення на 0 неможливе; застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; застосовує в обчисленнях переставний закон множення.
Завдання в цій тематиці:
2.М.4.Г Таблиці множення чисел 6 – 9 та ділення на 6 – 9 (ознайомлення)
Учень/ учениця: знаходить результат множення чисел 6 - 9 і відповідних випадків ділення з опорою на таблицю множення чисел; перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення – множенням.
Завдання в цій тематиці:
2.М.4.В Таблиці множення чисел 2 – 5 та ділення на 2 – 5
Учень/учениця: розуміє способи складання таблиць множення і ділення; знаходить результат множення чисел 2 - 5 і відповідних випадків ділення зручним для себе способом.
Завдання в цій тематиці:
2.М.4.Ґ Відношення кратного порівняння
Учень/учениця: розуміє сутність відношення «більше в...разів », «менше в...разів»; збільшує та зменшує число у задану кількість разів; обчислює, у скільки разів одне число більше або менше за інше.
Завдання в цій тематиці:
2.М.4.Д Правила знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення
Учень/учениця: застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих множника, діленого, дільника.
Завдання в цій тематиці:
Просторові відношення. Геометричні фігури
Розміщення об’єктів на площині та в просторі. Напрямки руху об’єктів. Просторові фігури.
2.М.5.А Види геометричних фігур
Учень/учениця: розрізняє просторові та плоскі геометричні фігури; розрізняє геометричні фігури – пряму, криву, відрізок, промінь, кут, ламану; многокутники; куб, кулю, піраміду, конус, циліндр; зображує прямі лінії, промені, відрізки.
Завдання в цій тематиці:
2.М.5.Б Кути та їхні види
Учень/учениця: показує кути многокутника; розрізняє кути прямі та непрямі; будує прямий кут на аркуші в клітинку за допомогою косинця.
Завдання в цій тематиці:
2.М.5.В Особливості ламаної
Учень/учениця: виділяє ланки ламаної; визначає довжину ламаної.
Завдання в цій тематиці:
2.М.5.Г Многокутник та його елементи
Учень/учениця: розрізняє види многокутників та їхні елементи; показує елементи многокутників: кути, сторони, вершини; позначає і називає геометричні фігури буквами латинського алфавіту.
Завдання в цій тематиці:
2.М.5.Ґ Прямокутник та його елементи
Учень/учениця: знає визначення прямокутника, квадрата; знає властивість протилежних сторін прямокутника; вимірює довжини сторін прямокутника, квадрата; будує прямокутник, квадрат на аркуші в клітинку.
Завдання в цій тематиці:
2.М.5.Д Коло, круг та їхні елементи: центр, радіус, діаметр
Учень/ учениця: розрізняє на малюнку коло і круг, знає поняття центра, радіуса, діаметра.
Завдання в цій тематиці:
2.М.5.Е Периметр многокутника
Учень/учениця: розуміє поняття «периметр многокутника»; знаходить периметр многокутника; застосовує правило знаходження периметра прямокутника, квадрата, в тому числі й при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.
Завдання в цій тематиці:
Числа. Дії з числами
Лічба. Натуральні числа 1–10. Цифра «0». Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10. Табличне додавання й віднімання в межах 10. Відношення різницевого порівняння. Нумерація чисел у концентрі 100. Усна та письмова нумерація у межах 100. Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100. Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд. Знаходження невідомого компонента арифметичних дій.
2.М.1.А Нумерація чисел у межах 100. Послідовність та порівняння чисел першої сотні
Учень/учениця: утворює числа в межах 100; розуміє, що одна і та ж цифра у записі числа набуває різних значень залежно від своєї позиції; визначає розрядний склад двоцифрових чисел; порівнює числа в межах 100; записує число у вигляді суми розрядних доданків; виконує арифметичні дії на основі десяткової нумерації.
Завдання в цій тематиці:
2.М.3.А Додавання і віднімання чисел з переходом через розряд у межах 20
Учень/учениця: розуміє сутність додавання і віднімання одноцифрових чисел частинами; розуміє сутність властивостей додавання суми до числа, віднімання суми від числа та числа від суми; застосовує в обчисленнях прийом додавання і віднімання чисел частинами, переставний закон додавання, взаємозв’язок між діями додавання і віднімання числа від суми.
Завдання в цій тематиці:
2.М.3.В Додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд
Учень/учениця: застосовує в обчисленнях правила додавання числа до суми, суми до числа, віднімання числа від суми, суми від числа у межах 100 з переходом через розряд; застосовує в обчисленнях переставний закон додавання; володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 100; перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами.
Завдання в цій тематиці:
2.М.2.А Додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд
Учень/учениця: розуміє сутність взаємозв’язку дій додавання і віднімання; використовує назви компонентів і результатів дій додавання й віднімання; застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; переставний закон додавання та взаємозв’язок між діями додавання і віднімання; володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання чисел без переходу через розряд у межах 100.
Завдання в цій тематиці:
2.М.3.Б Взаємооберненість додавання та віднімання
Учень/учениця: володіє навичками додавання і віднімання з переходом через розряд у межах 20; перевіряє додавання відніманням, а віднімання – додаванням.
Завдання в цій тематиці:
2.М.4.А Сутність арифметичних дій множення і ділення
Учень/учениця: розуміє множення як дію додавання однакових доданків; розуміє ділення як дію, обернену до множення; знає назви компонентів та результатів дій множення і ділення.
Завдання в цій тематиці:
Математичні вирази. Рівності. Нерівності
Числові рівності і нерівності. Математичні вирази.
2.М.6.А Числові вирази, рівності та нерівності на суму та різницю
Учень/учениця : розрізняє рівності і нерівності; читає числові вирази (сума, різниця); знаходить значення числових виразів; порівнює числові вирази.
Завдання в цій тематиці:
2.М.6.Б Числові вирази: добуток та частка
Учень/учениця: читає і записує числові вирази, в яких два числа поєднані знаком дії множення, ділення; обчислює значення числових виразів, що містять дію множення та ділення; порівнює числові вирази.
Завдання в цій тематиці:
2.М.6.В Числові вирази без дужок і з дужками
Учень/учениця: розуміє призначення дужок у числових виразах; записує числові вирази з дужками; застосовує правило порядку виконання дій у числових виразах без дужок і з дужками; обчислює значення числових виразів (з дужками та без них) на 2 - 3 дії одного або різних ступенів.
Завдання в цій тематиці:
2.М.6.Г Вирази зі змінною
Учень/учениця: розрізняє числовий вираз і вираз із змінною; розуміє, що числове значення виразу зі змінною залежить від значень, яких набуває змінна; знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної.
Завдання в цій тематиці:
Величини
Довжина. Маса. Місткість. Вартість. Час. Дії з величинами.
2.М.7.А Одиниці вимірювання довжини (см, дм, м), маси (кг), місткості (л), часу (год), вартості (грн, коп)
Учень/учениця : знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр) і співвідношення між ними та їх скорочене позначення (см, дм, м); знає, якими одиницями вимірюється маса (кілограм); місткість ( літр) та їх скорочене позначення ( кг; л); знає якими одиницями вимірюється час (година, доба, тиждень) та скорочене позначення години (год ); знає, що одиницями вартості товару є гривня і копійка, знає співвідношення між ними та їх скорочене позначення ( грн, к.); розрізняє поняття «монета» і «копійка». використовує знання про вивчені величини при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.
Завдання в цій тематиці:
2.М.7.Б Одиниці вимірювання маси
Учень/учениця: знає, якими одиницями вимірюється маса (кілограм, центнер) та скорочене позначення (кг, ц); розуміє, які одиниці вимірювання величини доцільно використовувати в конкретному випадку; використовує знання про масу тіл та одиниці її вимірювання (ц, кг) при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.
Завдання в цій тематиці:
2.М.7.В Одиниці вимірювання часу
Учень/учениця: знає, якими одиницями вимірюється час (рік, місяць, доба, година, хвилина) та скорочене позначення години і хвилини (год, хв ); знає співвідношення між добою і місяцем, місяцем і роком; годиною і хвилиною; визначає час за годинником з точністю до 5-ти хвилин; використовує знання про час та одиниці його вимірювання при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.
Завдання в цій тематиці:
2.М.7.Г Дії з іменованими числами
Учень/учениця: розуміє зміст поняття «іменоване число»; виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами, поданими в однакових одиницях вимірювання; порівнює іменовані числа, подані в одиницях довжини, маси, місткості, часу; перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань.
Завдання в цій тематиці:
Сюжетні задачі
Поняття «задача». Прості задачі. Розв’язування простих задач. Загальні прийоми розв’язування задачі.
2.М.8.А Прості задачі
Учень/учениця: розуміє, що один і той самий вираз може бути розв’язанням безлічі сюжетних задач; розв’язує задачі на знаходження третього числа за сумою двох інших, на знаходження суми трьох доданків, на розкриття суті множення, ділення, на збільшення або зменшення числа в кілька разів, на кратне порівняння чисел; обґрунтовує усно вибір арифметичної дії, якою розв’язується задача.
Завдання в цій тематиці:
2.М.8.Б Ознайомлення зі складеною задачею
Учень/учениця: розрізняє просту і складену задачу; обирає числові дані, достатні для знаходження відповіді на запитання задачі; розуміє, що для відповіді на запитання задачі може бракувати числових даних; розуміє, що не на кожне запитання задачі можна відповісти, виконавши одну арифметичну дію.
Завдання в цій тематиці:
2.М.8.В Розв’язування складених задач
Учень/учениця: знає порядок роботи над складеною задачею; розв’язує складені задачі на 2-3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; розв’язує задачу різними способами, якщо це можливо.
Завдання в цій тематиці: