Стовпчасті вертикальні графіки – це особлива форма подання інформації про кількість предметів. Як зрозуміло з назви, вони подають інформацію про кількість предметів графічно, не тільки за допомогою цифр, а й за допомогою спеціальних позначок. Кожен обʼєкт виміру кількості представлений на такому графіку своїм вертикальним стовпчиком, котрий накладається на числове поле. Оскільки це вертикальний графік, то початок поля може бути або знизу і йти наверх, або навпаки. Початок поля позначається цифрою «нуль», і чим вище стовпчик, який символізує кількість предметів тої чи іншої групи, тим їх більше. Шлях, який проходять ці стовпчики по вертикалі, має свою градацію за одиницями, які вказані у графіку. У ході виконання цього завдання дитина вчитиметься правильно розуміти та працювати з такими графіками. На екрані перед учнем міститься саме такий. Є кілька груп предметів, які представлені одним обʼєктом кожного виду, від зображення якого відходить вертикальний стовпчик. Там, де він, цей стовпчик, завершується, є межа, котра означає кількість цих обʼєктів. Завдання, що ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб вибрати ту групу предметів, кількість яких найбільша або найменша – в залежності від умов вправи. Коли учень робить свій вибір, то проходить на новий етап, де буде інший графік.
Учень/учениця: будує схеми на таблиці, що базуються на декількох даних про довжину або інші виміри; розв'язує задачі, завдання в яких подається графічно; формує стовпчикові діаграми за умовами задачі, використовуючи символи та малюнки, що допомагає роз'язати поставлену задачу.