Існує кілька методів виміру ваги, які знайшли своє використання у пристроях різної конструкції. У ході виконання цього завдання дитина познайомиться з методом противаги. На екрані перед учнем зображено ваги з двома чашами. Порожні, вони знаходяться у рівновазі, бо важать однаково. Якщо покласти на одну чашу предмет, вона, звісно опуститься. Тоді на іншу чашу кладуться гирі, чия маса заздалегідь відома і вказана на кожній з них. Коли чаші знову у рівновазі, значить маса предмета рівна сукупній масі всіх гир на іншій чаші. Це старомодний варіант приладу. Сучасний має тільки одну чашу і екран, де показується маса предмета. Виміри він виконує сам. У цій вправі використовується принцип порівняння, закладений у роботу старомодних вагів, але самі ці пристрої більш сучасні. Вигляд завдання має такий: є два таких прилади, по одній чаші на кожному. Учень бачить, скільки важить той чи інший обʼєкт, який поклали на ваги, бо цей показник у цифровому вигляді міститься на вагах. Чаша на інших вагах порожня, і їх треба врівноважити, докладаючи гирі туди, де маса менша. Коли учень це зробить, то пройде на новий етап завдання, де буде інша пара приладів для виміру маси, де на першому буде вже новий обʼєкт.
Учень/учениця : знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр) і співвідношення між ними та їх скорочене позначення (см, дм, м); знає, якими одиницями вимірюється маса (кілограм); місткість ( літр) та їх скорочене позначення ( кг; л); знає якими одиницями вимірюється час (година, доба, тиждень) та скорочене позначення години (год ); знає, що одиницями вартості товару є гривня і копійка, знає співвідношення між ними та їх скорочене позначення ( грн, к.); розрізняє поняття «монета» і «копійка». використовує знання про вивчені величини при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.
Учень/учениця: знає, якими одиницями вимірюється маса (кілограм, центнер) та скорочене позначення (кг, ц); розуміє, які одиниці вимірювання величини доцільно використовувати в конкретному випадку; використовує знання про масу тіл та одиниці її вимірювання (ц, кг) при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач.