Сприйняття форми зображеного обʼєкта відбувається комплексно. Дитина аналізує та сприймає довжину, ширину та, якщо йде мова про тривимірні зображення, глибину. Але щоб порівняти кілька предметів між собою, потрібно вміти виділити певний критерій для цього порівняння і керуватись тільки ним. Ця вправа має на меті закріпити у дитини вміння аналізувати саме довжину предметів та порівнювати їх між собою за цією характеристикою. Учень бачить на екрані два предмети, між якими він має вибрати довший або коротший. Той обʼєкт, який має більшу довжину, може бути нижчий або вужчий за інший, але у цій вправі значення має тільки довжина. Таким чином тренується увага дитини, її концентрація та вміння виділяти головне у питанні. Якщо дитина дає вірну відповідь, то зʼявляється нова картинка з іншими предметами для порівняння. Це водночас і не дає дитині знудитись, і закріплює здобуте вміння. Якщо ж була допущена помилка, то дитина все рівно переходить на наступний етап, але спершу буде показано правильний варіант відповіді.
Учень/учениця: описує вимірювані характеристики об'єктів, таких як довжина або вага; описує декілько вимірюваних характеристик одного об'єкта.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший; довший; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.
Учень/учениця: порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок.