Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Стандарти
Ознаки об’єктів навколишнього світу
Спільні та відмінні ознаки. Об’єднання об’єктів навколишнього світу у групу за спільною ознакою. Розбиття групи об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою. Співставлення об’єктів навколишнього світу за розміром, довжиною, масою тощо.
-
Однакові фігури
-
Асоціації форм
-
Довгий чи короткий
-
Містить більше чи менше
-
Широкий або вузький
-
Порівняння розміру та ваги
-
Однакові форми
-
Різні форми
-
Однакові чи різні форми
-
Вибір за кольором
-
Групування за кольором
-
Групування за формою
-
Знайди відмінності
-
Знайди картинку без копії
-
Знайди зайве
-
Знайди однакове
-
Логічні ряди
-
Послідовність за кольором
-
Послідовність за розміром
-
Послідовність за формою
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
-
Однакові фігури
-
Однакові форми
-
Різні форми
-
Однакові чи різні форми
-
Вибір за кольором
-
Групування за кольором
-
Групування за формою
-
Знайди відмінності
-
Знайди картинку без копії
-
Знайди зайве
-
Знайди однакове
-
Логічні ряди
-
Послідовність за кольором
-
Послідовність за розміром
-
Послідовність за формою
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.
-
Однакові фігури
-
Асоціації форм
-
Однакові форми
-
Різні форми
-
Однакові чи різні форми
-
Вибір за кольором
-
Групування за кольором
-
Групування за формою
-
Знайди картинку без копії
-
Знайди зайве
-
Знайди однакове
-
Логічні ряди
-
Послідовність за кольором
-
Послідовність за розміром
-
Послідовність за формою
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший; довший; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.
-
Однакові фігури
-
Введення в симетрію
-
Довгий чи короткий
-
Високий або низький
-
Важкий або легкий
-
Містить більше чи менше
-
Широкий або вузький
-
Порівняння розміру та ваги
Просторові відношення. Геометричні фігури
Розміщення об’єктів на площині та в просторі. Напрямки руху об’єктів. Просторові фігури.
Учень/учениця: розпізнає розміщення об’єктів у просторі (класній кімнаті, на подвір’ї тощо), на площині (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі тощо); розміщує об’єкти у просторі і на площині: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між ; під, над, на; попереду, позаду, поруч; встановлює відношення порядку розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо).
-
Зверху чи знизу
-
Ліворуч або праворуч
-
Всередині або зовні
-
Попереду або ззаду
-
Близько чи далеко
-
Під чи над?
Учень/учениця: розрізняє геометричні фігури – куб, кулю, піраміду, конус, циліндр.
-
Вчимо круг, квадрат і трикутник
-
Вчимо прямокутник, квадрат, ромб
-
Вчимо куб, піраміду і циліндр
-
Вчимо кулю, конус і циліндр
Числа. Дії з числами
Лічба. Натуральні числа 1–10. Цифра «0». Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10. Табличне додавання й віднімання в межах 10. Відношення різницевого порівняння. Нумерація чисел у концентрі 100. Усна та письмова нумерація у межах 100. Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100. Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд. Знаходження невідомого компонента арифметичних дій.
Учень/учениця: знає назви чисел у межах 10; визначає кількість елементів у групі; співвідносить її з відповідним числом; впізнає цифри, якими позначаються відповідні числа; називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10; лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично); відповідає на запитання: «Скільки елементів в групі?» і «Котрим за порядком є певний елемент групи у заданому напрямку лічби?» у процесі виконання практичних вправ; визначає порядкові відношення – розташування об’єктів, чисел відносно вказаного («стоїть перед», «стоїть після», «стоїть між»; «попереду», «позаду»); порівнює групи об’єктів за кількістю у них елементів способом утворення пар.
-
Рахуємо фігурки до 3
-
Рахуємо різні форми до 3
-
Рахуємо об'єкти до 3
-
Лічимо об'єкти, використовуючи наклейки до 3
-
Рахуємо в клітинах до 3
-
Зображення чисел до 3
-
Рахуємо на пальцях до 3
-
Рахуємо кружечки до 5
-
Рахуємо різні форми до 5
-
Рахуємо об'єкти до 5
-
Лічимо об'єкти, використовуючи наклейки до 5
-
Рахуємо в клітинах до 5
-
Ставимо до 5 пончиків у клітинки
-
Зображення чисел до 5
-
Рахуємо до 5 друкуючи
-
Рахуємо вперед і назад до 5
-
Рахуємо на пальцях до 5
-
Рахуємо кружечки до 10
-
Рахуємо різні форми до 10
-
Рахуємо об'єкти до 10
-
Лічимо об'єкти, використовуючи наклейки до 10
-
Рахуємо в клітинах до 10
-
Ставимо до 10 пончиків у клітинки
-
Зображення чисел до 10
-
Рахуємо до 10 друкуючи
-
Рахуємо вперед і назад до 10
-
Рахуємо на пальцях до 10
-
Більше
-
Більше чи менше - рахуємо пончики
-
Порівняння чисел - менше
Учень/учениця: позначає число відповідною цифрою.
-
Рахуємо фігурки до 3
-
Рахуємо до 3 друкуючи
-
Рахуємо вперед і назад до 3
-
Рахуємо різні форми до 3
-
Рахуємо об'єкти до 3
-
Рахуємо в клітинах до 3
-
Рахуємо на пальцях до 3
-
Рахуємо кружечки до 5
-
Рахуємо різні форми до 5
-
Рахуємо об'єкти до 5
-
Рахуємо в клітинах до 5
-
Зображення чисел до 5
-
Рахуємо вперед і назад до 5
-
Рахуємо на пальцях до 5
-
Рахуємо кружечки до 10
-
Рахуємо різні форми до 10
-
Рахуємо об'єкти до 10
-
Рахуємо в клітинах до 10
-
Ставимо до 10 пончиків у клітинки
-
Зображення чисел до 10
-
Рахуємо до 10 друкуючи
-
Рахуємо вперед і назад до 10
-
Рахуємо на пальцях до 10
-
Рахуємо кружечки до 20
-
Рахуємо різні форми до 20
-
Рахуємо об'єкти до 20
-
Рахуємо в клітинах до 20
-
Ставимо до 20 пончиків у клітинки
-
Рахуємо вперед і назад до 20
-
Зображення чисел до 20
Учень/учениця: знає назви чисел 1-20; називає числа від 1 до 20 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного; називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 20.
-
Рахуємо фігурки до 3
-
Рахуємо до 3 друкуючи
-
Рахуємо вперед і назад до 3
-
Ставимо до 3 пончиків у клітинки
-
Рахуємо різні форми до 3
-
Рахуємо об'єкти до 3
-
Рахуємо в клітинах до 3
-
Рахуємо на пальцях до 3
-
Рахуємо кружечки до 5
-
Рахуємо різні форми до 5
-
Рахуємо об'єкти до 5
-
Лічимо об'єкти, використовуючи наклейки до 5
-
Рахуємо в клітинах до 5
-
Ставимо до 5 пончиків у клітинки
-
Зображення чисел до 5
-
Рахуємо до 5 друкуючи
-
Рахуємо вперед і назад до 5
-
Рахуємо на пальцях до 5
-
Рахуємо кружечки до 10
-
Рахуємо різні форми до 10
-
Рахуємо об'єкти до 10
-
Лічимо об'єкти, використовуючи наклейки до 10
-
Рахуємо в клітинах до 10
-
Ставимо до 10 пончиків у клітинки
-
Зображення чисел до 10
-
Рахуємо до 10 друкуючи
-
Рахуємо вперед і назад до 10
-
Рахуємо на пальцях до 10
-
Рахуємо кружечки до 20
-
Рахуємо різні форми до 20
-
Рахуємо об'єкти до 20
-
Рахуємо в клітинах до 20
-
Ставимо до 20 пончиків у клітинки
-
Рахуємо вперед і назад до 20
-
Зображення чисел до 20
-
Розташуй числа в порядку зростання
-
Розташуй числа в порядку спадання
Учень/учениця: порівнює числа в межах 20.
-
Порівняння чисел - більше
-
Порівняння чисел - менше
-
Розташуй числа в порядку зростання
-
Розташуй числа в порядку спадання
Математичні вирази. Рівності. Нерівності
Числові рівності і нерівності. Математичні вирази.
Учень/учениця: розрізняє числові рівності та нерівності.
-
Більше
-
Менше
-
Більше чи менше - рахуємо пончики
-
Більше чи менше - рахуємо предмети
-
Порівняння чисел - більше
-
Порівняння чисел - менше
-
Чи достатньо?
Величини
Довжина. Маса. Місткість. Вартість. Час. Дії з величинами.
Учень/учениця: порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок.
Учень/учениця: порівнює предмети за масою за малюнками.
Учень/учениця: розуміє, що посудини мають місткість; порівнює посудини за місткістю.
Учень/учениця: знає, що товари мають вартість, виражену грошовими одиницями; знає, що одиницями вартості товару є гривня, копійка; виконує найпростіші розрахунки з використанням монет.
