На екрані дитина бачить декілька предметів. Вони однакові між собою за кольором, але відрізняються як розмірами, так і формою. Мета дитини: використати як критерій для аналізу зображених предметів тільки одну ознаку – форму предметів. Особливість цього критерію в тому, що форма вгадується навіть при відсутності цільності контуру. Саме контуром позначається поле, в якому потрібно розмістити предмети певної форми. Тож дитина у ході виконання цієї вправи вчиться сприймати різні способи зображення форми предметів. Коли учень розміщує предмети, орієнтуючись тільки на форму, він закріплює вміння концентруватись на конкретній рисі зображеного предмету. А велика кількість обʼєктів є додатковим ускладненням у цьому завданні, яке стимулює вміння дитини зосереджувати свою увагу протягом досить довгого часу на одному предметі.
Учень/учениця: розбиває предмети на групи; лічить кількість предметів в кожній групі і сортує групи за кількістю.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.