На екрані учень бачить два предмети, різні за вагою та розмірами. Дитина має вибрати, який з предметів важчий або легший, який менший або більший – в залежності від конкретного завдання етапу вправи. Якщо дитина дає правильну відповідь, то переходить на наступний етап, на якому картинка змінюється і порівнювати потрібно вже інші предмети. У випадку помилкової відповіді - варіант зʼявиться на екрані, після чого учень продовжить тренування. Розмір та вага предмета є тими характеристиками, які часто доповнюють одна одну. Чим предмет більший, тим він важчий – ця закономірність зустрічається часто. Але дитина має звикнути, що великий предмет не завжди важчий за менший. Тому під час виконання цієї вправи учень має аналізувати не розмір зображеного предмета, а власні знання про нього. Таким чином дитина замість того, аби бездумно обирати найбільший предмет як найважчий, мусить аналізувати кожний етап вправи, що закріплює не тільки її сприйняття ваги та розміру, а й змушує запамʼятати корисні знання про побутові речі.
Учень/учениця: описує вимірювані характеристики об'єктів, таких як довжина або вага; описує декілько вимірюваних характеристик одного об'єкта.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший; довший; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.
Учень/учениця: порівнює предмети за масою за малюнками.