Учень бачить на екрані певну предметну послідовність. Обʼєкти зображені один за одним у два ряди, при чому вони мають приблизно однаковий розмір та можуть бути подібних кольорів, але єдиний критерій будування цієї послідовності – форма цих предметів. Дитина має зрозуміти внутрішню логіку цієї послідовності, після чого вона має вибрати з двох типів обʼєктів той, форма котрого правильна для продовження предметного ряду. Незалежно від того, чи правильну відповідь дасть учень, він переходить до наступного етапу вправи, де на екрані буде зображена послідовність вже інших предметів. Якщо дитина допустить помилку, то під невірною відповіддю зʼявиться правильна. Ця вправа допомагає учню вчитись краще аналізувати зображення, порівнювати предмети тільки за певним критерієм (у цьому випадку – тільки за формою) та робити висновки на основі цих спостережень. Важливо, що у ході виконання цієї вправи дитина вчиться самостійно продовжувати послідовність предметів, керуючись логікою її структури. Таким чином розвиваються аналітичні здібності дитини.
Учень/учениця: аналізує і порівнює дво- і тривимірні фігури, різних розмірів і орієнтацій, використовуючи неформальну мову, щоб описати їх подібності, відмінності, деталі (наприклад, кількість сторін і вершин/кутів), та інші характеристики (наприклад, мають сторони рівної довжини).
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.