На екрані учень бачить ряд предметів, які розташовані у певній послідовності. Критерій, за яким відбувається формування цієї послідовності – розмір цих обʼєктів. Саме його має аналізувати дитина, коли виконує дану вправу. Учень має дослідити картинки, вловити внутрішню закономірність цієї послідовності та вибрати наступний її елемент, таким чином продовжуючи та доповнюючи її. Вибрати предмет учень має з двох варіантів. Якщо вибір буде правильний – дитина переходить на наступний етап, на якому треба приймати аналогічне рішення, але вже з іншими предметами. У випадку помилки учень теж продовжить виконання завдання, але не відразу, бо спершу має побачити відповідь. Ця вправа тренує навички дитини виділяти певний критерій для аналізу зображеного та вміння зосереджуватись на цьому критерії. Також у ході виконання цього завдання учень вчиться аналізувати та будувати логічні висновки з отриманої від аналізу інформації.
Учень/учениця: аналізує і порівнює дво- і тривимірні фігури, різних розмірів і орієнтацій, використовуючи неформальну мову, щоб описати їх подібності, відмінності, деталі (наприклад, кількість сторін і вершин/кутів), та інші характеристики (наприклад, мають сторони рівної довжини).
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.