Опис завдання
Коли малюк упевнено рахує до трьох, саме час познайомити його з числами до п’яти. У цій веселій вправі дитина вчиться лічбі, одночасно тренуючи друкування на клавіатурі. Такий формат подобається малюкам: вони натискають клавіші, бачать результат на екрані й одразу розуміють, скільки разів уже порахували.
Завдання побудоване так, щоб дитині було цікаво й зовсім не страшно. На екрані з’являється підказка, скільки разів потрібно натиснути певну клавішу. Малюк друкує, рахує вголос або про себе, а коли досягає потрібного числа, переходить до наступного завдання. Так крок за кроком діти запам’ятовують числа від 1 до 5 і вчаться співвідносити їх із кількістю натискань.
Такий спосіб навчання корисний не лише для розвитку математичних умінь. Під час виконання вправи дитина:
- розвиває дрібну моторику та координацію рухів пальців;
- знайомиться з клавіатурою й готується до подальшого комп’ютерного навчання;
- вчиться зосереджуватися й доводити розпочату справу до кінця;
- закріплює розуміння послідовності чисел від 1 до 5;
- отримує позитивні емоції від навчання в ігровій формі.
Батькам і вчителям буде зручно спостерігати за тим, як дитина виконує завдання: видно, чи не поспішає малюк, чи правильно рахує, чи не пропускає числа. Ви можете м’яко підказати, запропонувати рахувати разом, проговорювати кожне натискання: «один, два, три, чотири, п’ять». Так лічба закріплюється швидше, а дитина відчуває підтримку дорослого.
Вправа «Рахуємо до 5 друкуючи» підійде як для перших знайомств із числами, так і для повторення вже вивченого. Регулярні короткі заняття допоможуть малюкові впевнено опанувати лічбу до п’яти, не перевтомлюючись і не втрачаючи інтересу. А коли дитина відчує, що легко справляється з цим завданням, їй буде значно простіше переходити до більших чисел і складніших математичних вправ.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця: лічить до 100 одиницями і десятками.
Учень/учениця: знає назви чисел у межах 10; визначає кількість елементів у групі; співвідносить її з відповідним числом; впізнає цифри, якими позначаються відповідні числа; називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10; лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично); відповідає на запитання: «Скільки елементів в групі?» і «Котрим за порядком є певний елемент групи у заданому напрямку лічби?» у процесі виконання практичних вправ; визначає порядкові відношення – розташування об’єктів, чисел відносно вказаного («стоїть перед», «стоїть після», «стоїть між»; «попереду», «позаду»); порівнює групи об’єктів за кількістю у них елементів способом утворення пар.
Учень/учениця: знає назви чисел 1-20; називає числа від 1 до 20 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного; називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 20.