Поступово осягаючи різні способи виміру дитина починає розуміти, що ті чи інші характеристики предметів є самостійними і великий обʼєкт не обовʼязково важчий за малий і навпаки. У ході виконання цієї вправи учень має вибрати з двох предметів той, який на думку дитини є важчим або ж легшим.Предмети на картинках не тільки мають приємно ілюстрований вигляд, а й подаються приблизно однаковими за розмірами. Наприклад, картинка з вишнею така по висоті, як картинка з кішкою. Таким чином, дитині доводиться керуватись не зовнішніми параметрами предметів, а памʼяттю про їхні характеристики. У випадку вірної відповіді картинка змінюється, і порівнювати між собою потрібно інші обʼєкти. Якщо учень допускає помилку, завдання все рівно продовжується, але після того, як на екрані зʼявиться правильний варіант.
Учень/учениця: описує вимірювані характеристики об'єктів, таких як довжина або вага; описує декілько вимірюваних характеристик одного об'єкта.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший; довший; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.
Учень/учениця: порівнює предмети за масою за малюнками.