Є ряд обʼєктів, деякі з них мають форму трикутника, а деякі – кола. Частина з них є зеленого кольору, а частина – жовтого. Але серед них можна знайти, наприклад, таку фігуру, яка була б і трикутником, і при цьому мала б зелений колір. Щоб ілюструвати таку систему сприйняття, існують діаграми Венна. На екрані міститься два кола, що символічно ілюструють належність предметів у їх межах до певної категорії за тією чи іншою ознакою. У одному колі, наприклад, є тільки квадрати, а у іншому – тільки фігури червоного кольору. Але при цьому ці кола накладаються одне на одне. Квадрати синього, чорного чи жовтого кольорів підходять тільки до першого кола, тоді як до другого підходять трикутники, ромби, прямокутники – всі інші фігури, аби тільки вони були червоними. А от на тій області, яка є спільною для обох кіл, розмішено фігуру, яка задовольняє обидва типи вимог – червоний квадрат. У ході виконання цієї вправи дитина матиме змогу ознайомитись з діаграмами Венна як ефективним інструментом сортування обʼєктів за тією чи іншою ознакою. Розміщуючи предмети на цих спільних зонах, дитина вчиться знаходити спільні ознаки для них.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.
Учень/учениця: вміє розподіляти групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.
Учень/учениця: розрізняє характерні ознаки (наприклад, трикутник є замкнутою фігурою з трьома сторонами) з нехарактерними (колір, орієнтація, загальний розмір); будує та зобажує геометричні фігури з характерними ознаками.