Десятка – цифра, яка відкриває дитині світ двозначних чисел. Тому додавання з десяткою є не тільки самостійною арифметичною дією, яку треба опанувати, а й досить знаковим етапом у процесі вивчення математики загалом. Справа в тому, що додаючи до певного односкладного числа «10», дитина має зрозуміти, що таким чином результат переноситься вже у іншу площину. Ця вправа показує дитині основи підрахунку десятків, принципи цієї дії. На екрані учень бачить ті ж типові приклади, де між двома доданками є знак «плюс», а їхня сума вказана після знака «дорівнює». Завдання, яке ставиться перед дитиною, полягає у тому, щоб вказати один з доданків, самостійно ввівши число у порожнє поле. Під час виконання завдання учень має усвідомити великий крок, який відділяє суму від першого доданка. Ця вправа, перш за все, розвиває математичне мислення дитини.
Учень/учениця: розуміє конкретний зміст дій додавання та віднімання; обирає малюнок, схему, які ілюструють арифметичні дії додавання і віднімання; знає знаки дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; знає назви компонентів і результату дій додавання та віднімання; розуміє число нуль як результат віднімання рівних чисел; використовує під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел.
Учень/учениця: виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа, порядку слідування чисел у натуральному ряді, переставного закону додавання, взаємозв’язку дій додавання і віднімання; застосовує прийом додавання і віднімання чисел частинами; володіє обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10; передбачає результат додавання і віднімання (до виконання обчислень), розуміючи, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше.
Учень/учениця: знаходить невідомі компоненти арифметичних дій додавання і віднімання – доданок, зменшуване, від’ємник.
Учень/учениця: додає і віднімає до 20 для вирішення завдань із невідомими компонентами арифметичних дій додавання та віднімання: доданком, зменшуваним, від’ємником. Наприклад, за допомогою об'єктів, малюнків і рівнянь з використанням певного символу для невідомого числа.
Учень/учениця: визначає невідоме число в задачах з додаванням чи відніманням, що зв'язує три числа. Наприклад, визначення невідомого числа в наступних рівняннях: 8 + ? = 11, 5 = ? - 3, 6 + 6 = ?.