Девʼятка – число, яке фактично завершує перший десяток. Воно виражається на письмі за допомогою останньої унікальної цифри. Саме роботі з девʼяткою у якості одного з доданків і присвячена ця вправа. На екрані перед дитиною вже звичний для неї математичний приклад з двома доданками, де є завжди девʼятка, а інший доданок змінюється з кожним етапом вправи. Задача, яка ставиться перед учнем, теж досить типова – знайти суму двох доданків. Цифру, яка означатиме цю суму, треба ввести у спеціальну порожню клітинку, яка міститься після знака «дорівнює». Введення цього числа переводить учня на наступний етап, де виконати треба таку ж дію додавання з девʼяткою, хоча у ролі першого доданка виступає вже інше число. Отже, механіка виконання вправи не змінюється ні на одному з її етапів. Це може здатись одноманітним, але таке рішення необхідно задля кращого засвоєння матеріалу і для того, щоб в майбутньому на рішення завдань, де присутнє додавання девʼяток, дитина витрачала мінімум часу. Також ця вправа корисна для розвитку памʼяті, адже у ході її виконання дитині потрібно згадувати числа, які знаходяться досить далеко одне від одного на числовій прямій.
Учень/учениця: розуміє конкретний зміст дій додавання та віднімання; обирає малюнок, схему, які ілюструють арифметичні дії додавання і віднімання; знає знаки дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; знає назви компонентів і результату дій додавання та віднімання; розуміє число нуль як результат віднімання рівних чисел; використовує під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел.
Учень/учениця: виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа, порядку слідування чисел у натуральному ряді, переставного закону додавання, взаємозв’язку дій додавання і віднімання; застосовує прийом додавання і віднімання чисел частинами; володіє обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10; передбачає результат додавання і віднімання (до виконання обчислень), розуміючи, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше.
Учень/учениця: додає і віднімає до 20 для вирішення завдань із невідомими компонентами арифметичних дій додавання та віднімання: доданком, зменшуваним, від’ємником. Наприклад, за допомогою об'єктів, малюнків і рівнянь з використанням певного символу для невідомого числа.
Учень/учениця: визначає невідоме число в задачах з додаванням чи відніманням, що зв'язує три числа. Наприклад, визначення невідомого числа в наступних рівняннях: 8 + ? = 11, 5 = ? - 3, 6 + 6 = ?.