Особливість діаграм полягає у тому, що вони можуть приймати досить різний зовнішній вигляд навіть у межах одного виду. Зокрема це справедливо для стовпчикових діаграм, яким присвячено цю вправу. На відміну від минулого завдання, тут стовпчикові діаграми розміщені у горизонтальній проекції. На екрані дитина бачить таку діаграму, де кожна горизонтальна смуга – це показник кількості того чи іншого предмета, який зображено поряд з нею, на її початку. Довжина цієї кольорової смуги свідчить про кількість цих обʼєктів. Завдання дитини полягає у тому, щоб визначити, чого згідно з діаграмою більше, а чого – менше. Для цього треба порівняти довжину смуг, що зробити досить легко завдяки тому, що вони починаються в одній точці, а їхні кінці знаходяться біля горизонтальної лінії з умовними позначками, тож довжину оцінити легко. Коли дитина обирає предмет, кількість котрого більша чи менша (в залежності від питання вправи), то проходить до наступного етапу, де має виконати аналогічну дію, тільки вже з іншими предметами і новою кількістю. Таким чином дитина вчиться зчитувати інформацію, що подається у вигляді діаграм, та використовувати її.
Учень/учениця: порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок; знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр), їх скорочене позначення та співвідношення між ними; розуміє, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку; вимірює довжину предметів або відрізків; записує результати вимірювання із використанням різних одиниць (см, дм, м); будує відрізок заданої довжини.
Учень/учениця: знає, розуміє та порівнює дані, представлені до трьох категорій; формулює питаня та відповіді з приводу загальної кількості даних; скільки в кожній категорії, на скільки більше або менше в одній категорії, ніж в інший.