Опис завдання
Вміння орієнтуватись у навколишньому світі нерозривно повʼязане зі здатністю співвідносити розміри обʼєктів. Але розмір як поняття є багатоскладовим. У ході виконання цієї вправи дитина вчитиметься порівнювати висоту різних звірів. На екрані перед дитиною постає зображення фруктового саду, де знаходиться кілька звірят. Це можуть бути бегемотики, леви, лисички, білочки – різноманіття образів робить цю вправу цікавою і не такою простою, як може здатись на перший погляд. Завдання полягає у тому, щоб з-поміж звірят знайти або найнижчого, або найвищого – в залежності від того, яке саме питання ставиться у вправі. Коли дитина обирає звірятко, яке, як думає учень, підходить під питання, то переходить на наступний етап, де на тлі того ж саду бачить вже інших тваринок. Важливо, що біля одного з дерев саду є драбина, яка не міняє свого положення не залежно від рівня. Вона є мірилом для звірів. Але складність вправи полягає у тому, що тваринки мають різну форму. Наприклад, лев може бути нижчий за бегемотика, але грива робить його більш обʼємним. Тож учень має звертати увагу суто на висоту, щоб відповісти правильно.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) тощо; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.
Учень/учениця: порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок; знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр), їх скорочене позначення та співвідношення між ними; розуміє, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку; вимірює довжину предметів або відрізків; записує результати вимірювання із використанням різних одиниць (см, дм, м); будує відрізок заданої довжини.
Учень/учениця: вимірює, порівнює довжину двох предметів, використовуючи третій предмет.