Форма предмета – важлива частина його образу, яка сприймається на одному рівні з кольором та розміром. При цьому важливо, щоб форма сприймалась учнем обʼєктивно, тобто положення предмета у просторі не впливало на сприйняття форми, адже й перевернутий трикутник залишається трикутником. Ця вправа була створена саме для того, щоб тренувати сприйняття форми предметів дитиною. На екрані учень бачить перед собою предметний ряд, у якому містяться фігури двох форм, але вони можуть бути перевернуті повністю, частково, повернуті верхньою стороною праворуч або лыворуч тощо. Таким чином вони виглядають не однаково між собою. Під предметним рядом міститься два поля. На кожному з них пунктирною лінією нанесено зображення фігури у її звичайному вигляді. Наприклад, якщо це сердечко, то гострим кутом донизу, тоді як у предметному ряді воно може бути розвернене під будь-яким кутом відносно центру. Отже, завдання, яке ставиться перед дитиною, полягає у тому, щоб до відповідного поля перемістити всі фігури певної форми. Коли учень це зробить, то перейде на наступний етап, де побачить вже інший предметний ряд та нові фігури.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.
Учень/учениця: вміє розподіляти групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.
Учень/учениця: розрізняє характерні ознаки (наприклад, трикутник є замкнутою фігурою з трьома сторонами) з нехарактерними (колір, орієнтація, загальний розмір); будує та зобажує геометричні фігури з характерними ознаками.