Колір і форма – два звичних критерії для оцінки предмета. У ході виконання цієї вправи дитина матиме змогу сортувати обʼєкти, використовуючи як форму, так і колір. На екрані дитина бачить предметний ряд, у якому міститься набір фігур різного кольору та форми, а окрім того ці фігури можуть бути також розвернуті і мати нетиповий зовнішній вигляд, наприклад, горизонтально розміщений овал, хоча зазвичай його малюють витягнутими сторонами вгору і вниз. Під цим предметним рядом дитина бачить два поля. В першому позначено пунктирною лінією форму, а у другому – яскравою лінією колір. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб відсортувати елементи предметного ряду згідно з формою та кольором. Дитина має розпізнати всі обʼєкти потрібної форми, навіть якщо вони розвернуті, і перемістити їх у поле, що відповідає їхній формі. Також з цього ж предметного ряду треба перенести всі фігури, що співпадають за кольором з тим, що позначено у другому полі знизу. Коли дитина це зробить, почнеться наступний етап завдання, на якому буде вже інший предметний ряд, а також з'являться нові умови для виконання вправи.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.
Учень/учениця: вміє розподіляти групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.
Учень/учениця: розрізняє характерні ознаки (наприклад, трикутник є замкнутою фігурою з трьома сторонами) з нехарактерними (колір, орієнтація, загальний розмір); будує та зобажує геометричні фігури з характерними ознаками.