У ході виконання цієї вправи дитина має сама створити математичний вираз. На екрані учень бачить малюнок плодового дерева з різнокольоровими листочками. На ньому присутні елементи, які є однаковими і можуть бути порахованими. При цьому дитина бачить, що ці обʼєкти певною мірою згруповані. Наприклад, три груші висять на дереві, а чотири – вже лежать на землі. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб створити математичний вираз за схемою, яка знаходиться під малюнком. У цьому випадку там є знаки плюсу та рівності, а у ролі доданка – цифра чотири. Значить іншим доданком має виступати цифра три – кількість плодів на дереві. Залишиться знайти суму, тобто загальне число плодів на екрані. Коли дитина створює таким чином математичний вираз, починається наступний етап вправи, де на екрані вже новий малюнок і нова схема математичної рівності. Різноманіття малюнків робить цю вправу цікавою для дітей.
Учень/учениця: додає і віднімає числа у межах 100; замінює суму розрядних доданків двоцифровим числом; віднімає від двоцифрового числа його десятки або його одиниці.
Учень/учениця: розуміє сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд.
Учень/учениця: знаходить невідомі компоненти арифметичних дій додавання і віднімання – доданок, зменшуване, від’ємник.
Учень/учениця: додає і віднімає до 20 для вирішення завдань із невідомими компонентами арифметичних дій додавання та віднімання: доданком, зменшуваним, від’ємником. Наприклад, за допомогою об'єктів, малюнків і рівнянь з використанням певного символу для невідомого числа.
Учень/учениця: додає числа у межах 100, включаючи додавання одноцифрового числа до двоцифрового, двоцифрового числа та десятків з використанням об'єктів, малюнків; розуміє, що при додаванні двоцифрових чисел десятки додаються до десятків, а одиниці — до одиниць.