Складові частини дії додавання є рівноправними. Всім відомо, що від зміни місць доданків сума не змінюється. Але у випадку з відніманням все не так. Відносини між складовими частинами цієї дії зовсім інші, адже зменшуване є найбільшим числом у прикладі. Саме від нього віднімають. У ході виконання цього завдання дитина навчиться знаходити зменшуване. На екрані для цього зображено числовий приклад. У ньому відомі і відʼємник, і різниця, тобто результат дії віднімання. Немає саме зменшуваного. Але знайти його легко – достатньо додати до відʼємника різницю. Саме таким чином дитина розуміє, як між собою повʼязані числа у прикладі. Вираз, що містить віднімання, дитина доповнює, виконуючи дію додавання. Коли учень це робить, то проходить далі у вправі і бачить на наступному етапі вже інший приклад, де теж пропущеним є саме зменшуване. Хоча механіка вправи та спосіб її вирішення залишаються такими ж самими на кожному етапі, оскільки змінюються числа, дитина не занудьгує. Окрім того, це завдання – прекрасний тренажер для навичок додавання. А також цікавості додає сюжетний елемент, адже дитина має не просто знайти зменшуване, а допомогти його відшукати іншому персонажу.
Учень/учениця: розуміє сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд.
Учень/учениця: знаходить невідомі компоненти арифметичних дій додавання і віднімання – доданок, зменшуване, від’ємник.
Учень/учениця: записує і читає числові вирази, що містять дію додавання або віднімання; обчислює значення числового виразу, що містить одну-дві дії; порівнює число та числовий вираз; порівнює два числових вирази.
Учень/учениця: розуміє значення знака рівності і визначає, чи є правильними або помилковими рівняння, що включають додавання і віднімання. Наприклад, які з наступних рівнянь є правильними, а які є помилковими? 6 = 6, 7 = 8 - 1, 5 + 2 = 2 + 5, 4 + 1 = 5 + 2.
Учень/учениця: визначає невідоме число в задачах з додаванням чи відніманням, що зв'язує три числа. Наприклад, визначення невідомого числа в наступних рівняннях: 8 + ? = 11, 5 = ? - 3, 6 + 6 = ?.