Виконуючи попереднє завдання, дитина знайомилась з явищем піктограм, тренувалась у їхньому розумінні та основах опрацювання. Ця вправа дає можливість зробити у цій темі наступний крок у розвитку. У ході її виконання школяр тренуватиметься вже самостійно будувати піктограми. На екрані перед дитиною міститься зображення таблиці з даними про кількість тих чи інших предметів. Ці об’єкти, про які йтиме мова, називаються прямо, а от їхнє число «замасковане» піктограмами, які у рамках цього завдання мають форму однотипних малюнків, що зображують ті чи інші предмети. Під таблицею міститься розшифрування піктограми, наприклад, що одна хмарка дорівнює десятьом. Дитина аналізує таблицю та саме завдання, що сформульовано над нею. Учень спів зіставляє кількість предметів, яка описана у формі чисел в завданні, з піктограмами в таблиці. Дитина має самостійно поставити у порожньому рядку стільки їх, цих зображень предметів, скільки треба для того, щоб кількість у таблиці відповідала числу у завданні. Наприклад, якщо відомо, що одна квітка – це три години, а в завданні сказано, що Ганнуся спала дев’ять годин після тяжкої дороги, то у відведеній для цього персонажа клітинці має бути три квітки. Коли дитина завершує таблицю, то проходить на наступний етап, де треба виконати аналогічні дії, хоча умови, предмет для піктограми, числа та об’єкт підрахунку там будуть вже інші. Завдяки цьому завданню школяр не лише тренується працювати з піктограмами та звикає їх розшифровувати, а й тренується виконувати множення. Важливо, що умовне значення піктограм розвиває вміння дитина працювати з такими математичними одиницями, які мають виключно ситуативний сенс, адже в одному завданні квітка може означати «5», а в наступному – вже число «12» або інше.