Тема грошей – одна з небагатьох цілком життєвих тем, які дійсно нерозривно повʼязана з математикою. Більш того, ще з самих перших років вивчення цієї науки учень практикувалась рахувати гроші та виконувати з ними прості операції, адже практика – кращий інструмент навчання. Крім того, ця тема актуальна, адже чим раніше дитина навчиться працювати з грошима, тим простіше їй буде в майбутньому дорослому житті. Загалом, ця тема окрема від інших, але вона досить тісно повʼязана з відсотками, і у цій вправі обʼєднані вони обидві. На екрані перед учнем міститься загадка, яка описує ціну того чи іншого товару. Ціна містить як копійки, так і гривні. Наприклад, якщо ціна «3 гривні та 50 копійок», то зобразити її можна як «3,5», адже в одній гривні як раз сто копійок. У задачі вказано, як змінилась ціна. Зміна відбувається у відсотках. Вона може і зростати, і падати. Дитина спочатку за допомогою відсотків вираховує цю зміну, після чого додає або віднімає до початкової ціни. Наприклад, відомо, що початкова ціна кілограма борошна, яка складала «16 гривень», впала на «25%». Школяр знає, що «25%» це одна чверть, а відповідно у випадку з борошном йде мова про «4гривні». Оскільки ціна впала, значить від «16» треба відняти «4», щоб отримати «12 гривень» в якості результату і нинішньої ціни на цей товар. Учень вираховує, наскільки змінилась ціна та вписує результат обчислень у поле під задачкою, де кома вказує межу між гривнями та копійками, тож кількість клітинок та положення коми є підказкою для учня. Коли школяр вписує результат обчислень, то проходить на новий етап до іншої задачки подібного типу. Там не лише буде інший товар із новою ціною – зміниться як відсоток зміни його вартості, так і напрямок цієї зміни. Один товар дешевшає, інший – дорожчає.
Учень/учениця: вміє формулювати означення пропорції.
Учень/учениця: формулює основну властивість пропорції.
Учень/учениця: розрізняє пряму та обернену пропорційності.
Учень/учениця: розуміє, що таке поділ числа у даному відношенні.
Учень/учениця: розв’язує основні задачі на відсотки та задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ.