Тема пропорційного зв’язку еквівалентних пар чисел, що перебувають у пропорційному відношенні одне до одного, є досить специфічною, адже вимагає розуміння, а не просто вивчення певного матеріалу.
І якщо в попередньому завданні дитина самостійно утворювала пари чисел, які відносились одне до одного, маючи між собою певний пропорційний зв’язок, то в процесі виконання цього завдання учню пропонується перевірити вже готові пари чисел, які подаються як пропорційно пов’язані еквіваленти. Перед учнем є дві пари чисел, що відносяться між собою. Дитина має зрозуміти, чи є ці пари еквівалентними. Для цього школяр знаходить зв’язок між першими числами першої та другої пар, після чого перевіряє, чи є такий самий зв’язок між другим числом першої та другим числом другої пари. Наприклад, пари 12:9 та 24:18 еквівалентні, адже числа в першій парі більші, ніж числа в другій, удвічі. А от пара 12:9 та пара 24:19 не є еквівалентними, бо пропорція між числами в них порушується.
Завдяки цій вправі школяр може навчитися оцінювати правильність пропорцій між числами.