Відсотки виражають частину цілого, яке умовно розділили на сто рівних частинок, з яких деякі виділяють. Наприклад, п’ята частина цілого є 20% відсотками від нього, а половина – це 50%. Тобто відсотки мають безпосередній зв’язок з дробами. У процесі виконання цього завдання дитина зрозуміє цей зв’язок.
Перед учнем – таблиця, у якій є пара звичайних дробів. Школяр має заповнити порожні клітинки у цій таблиці, для чого слід ці дроби перетворити на десяткові, а потім – ще й на вираз у відсотках. Для перетворення звичайного дробу на десятковий необхідно чисельник поділити на знаменник, наприклад, якщо дріб має своїм чисельником одиницю, а знаменником двійку, то часткою є десятковий дріб 0,5. Його і потрібно вписати у відповідну клітинку. Якщо 100% – це одиниця, то 0,5 – це 50%. У такий спосіб дитина знаходить числа, якими потрібно заповнити всі порожні клітинки. Під таблицею є робоче поле, яке розділене на маленькі квадратики, яких там рівно сотня. У завданні вказується, який відсоток там слід виділити – більший чи менший з тих, що подаються у таблиці. Дитина виділяє відповідну кількість клітинок іншим кольором.
Виконання цієї вправи зміцнить асоціативний зв’язок між десятковими дробами та відсотками, а також надасть можливість потренуватися у їхньому порівнянні.