Пряма — базова геометрична фігура, яка будує інші фігури за допомогою точок, що умовно обмежують її на площині, та за допомогою співвідношення з іншими прямими. Різноманіття варіантів такого співвідношення є вкрай великим, але умовно можна виділити три такі можливості: прямі можуть бути паралельними, перпендикулярними або перетинатися під довільним кутом.
Паралельні прямі не перетинаються ніколи, навіть якщо їх продовжувати безкінечно в обидві сторони. Перпендикулярні прямі — окремий випадок перетину, де прямі утворюють кут, рівний 90 градусам. Усі інші випадки перетину прямих зображуються за допомогою символу «належить». Перед учнем — пара прямих. Дитина визначає вид взаємодії прямих, вибираючи один із кількох наданих нижче варіантів.
Ця вправа дозволяє дитині не лише познайомитися з різними способами взаємодії прямих, а й із тим, як вони, ці способи, зображуються, за допомогою яких символів тощо. Це дозволяє в майбутньому краще розпізнавати те, як взаємодіють ці геометричні одиниці.
Учень/учениця пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками.
Учень/учениця формулює: означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої.
Учень/учениця використовує ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника;