Для того, щоб вимірювати кути, потрібен транспортир — такий самий важливий предмет, як і лінійка, і в процесі виконання цього завдання дитина навчиться з ним працювати. Перед учнем міститься зображення кута, до якого вже приклади транспортир. Тут важливо зазначити, що це зроблено правильно із самого початку. Сама точка перетину двох ліній міститься на відповідному поділі (на нулі) транспортира, один відрізок прикладається до прямої в основі транспортира так, щоб інший відрізок перебуває під ним. Дитина аналізує розмір кута в градусах і вибирає один із вказаних під зображенням варіантів.
Виконання цієї вправи дозволить учню навчитися користуватися транспортиром для будь-якого кута.
Учень/учениця пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками.
Учень/чениця формулює: властивості; розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів.