Коли дві прямі перетинаються, утворюється чотири кути. Якщо їх розглядати попарно, то стає зрозумілим, що в них є свої цікаві особливості. Наприклад, серед них є дві пари суміжних та дві пари вертикальних кутів. Загальна сума їхніх величин завжди дорівнює 360 градусам. Це разом зі знанням властивостей різних видів кутів становить ту інформаційну базу, якої цілком вистачить для розв’язування математичних задач.
Перед учнем міститься така задача, яка має лаконічний формат подання інформації та кілька малюнків для візуального оформлення. Наприклад, відомо, що сума двох кутів становить 50 градусів, і дитині, знаючи лише це, потрібно визначити розмір кожного. Для цього треба згадати, що сума суміжних кутів завжди дорівнює 180 градусам. Відповідно, у задачі йдеться про вертикальні кути. Вони завжди однакові, а відтак їхню суму слід просто розділити на двійку, щоб визначити величину кожного.
Виконання цього завдання дозволить дитині навчитися визначати цілу послідовність кроків для розв’язку задач, орієнтуючись лише на властивості кутів.
Учень/учениця пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками.
Учень/чениця формулює: властивості; розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів.