Один відсоток є однією сотою частиною умовного цілого, як одиниця або як 100%. Тобто приватним випадком десяткового дробу. Тоді певна частина цілого буде становити той чи інший відсоток, наприклад, половина – це 50%, а чверть – 25%.
У процесі виконання цього завдання, яке відкриває відповідну тему, дитина знайомиться зі значенням відсотків. Перед учнем міститься неповний набір предметів, наприклад, квіти в горщиках на полиці вишикувалися у один ряд, в якому є порожнина. Її слід заповнити. Під набором предметів є кілька варіантів, що претендують на вільне місце. Кожен підписано. У формулюванні завдання вказується ключ до правильного рішення. Наприклад, слід вибрати горщик з квітами, значення підпису якого становить 10% від метра. Дитина згадує, що в метрі 100 сантиметрів, тобто 1 сантиметр є 1% метра. В такому випадку 10% від метра – це 10 сантиметрів або 1 дециметр, адже в одному дециметрі якраз 10 сантиметрів. Школяр вибирає відповідно підписаний предмет і переносить його у ряд на його місце.
Це завдання дозволяє зрозуміти значення відсотків на прикладі інших понять. Використання конкретних величин, скажімо, метрів, кілометрів тощо, дасть учню можливість відразу і знайти застосування знанням цієї теми.