Хоча дитина вже працює з трикутниками та чотирикутниками у всьому їхньому різноманітті, базові геометричні фігури, такі як точка, пряма, відрізок та промінь, усе ще залишається досить цікавими для опрацювання завдяки специфіці їхньої взаємодії.
Перед учнем — кілька прямих, які перетинаються, а також точки, що зображуються як на них, так і на площині поруч. Над цією композицією вказується мета пошуків для конкретного рівня. Наприклад, потрібно знайти кількість усіх зображених променів. Тоді дитина шукає фігури, які будуються з точки, від якої починається пряма. Відрізок є прямою, обмеженою точками з обох боків. Пряма ж не обмежується в обидва боки, скільки б точок на ній не було. Тобто кількість фігур різних видів залежить не тільки співвідношенням точок і прямих, а й тим, як їх сприймає дитина. Крім того, ця комбінація фігур будує й більш складні двовимірні геометричні одиниці, на які дитина може звертати увагу в процесі виконання завдання.
Ця вправа дозволяє дитині навчитися більш повно аналізувати геометричні одиниці, шукаючи ті об’єкти, які потрібно згідно із завданням, та сприймаючи їх правильно.
Учень/учениця наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті.
Учень/учениця пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками.
Учень/чениця формулює: властивості; розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів.
Учень/учениця зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті, застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач.
Учень/учениця співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі.
Учень/учениця формулює: означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої.