Задач може бути безмежна кількість, адже є безліч ситуацій, для вирішення яких необхідна математика. Але цілу групу задач становлять ті, що присвячені логіці і причинно-наслідковим зв’язкам. У процесі виконання цього завдання дитина розв’язуватиме такі логічні задачі.
Перед учнем на кожному етапі міститься формулювання умов нової задачі, яка може здатися на перший погляд звичайною, присвяченою тій чи іншій математичній дії, наприклад, діленню або додаванню. Учень має не намагатися відразу виконати цю дію, а уважно прочитати умови задачі ще раз, щоб зрозуміти умовну «пастку», яка закладена в логіці сюжетної основи вправи. Наприклад, якщо йдеться про сукно, довжиною 18 метрів, і сказано, що кожного разу кравчиня відрізає по три метри, то дитина може вирішити, що всього вона відрізала шість разів, бо число 6 є часткою. Ця відповідь є неправильною, адже вже на п’ятому відрізанні залишиться лише один, останній шматок сукна відповідної довжини.
Щоб зрозуміти це, дитині потрібно логічно проаналізувати задачу, і ця вправа вчить цьому.